Диетолози с обяснение за причините
Снимка: Guliver / iStock
Системното преяждане е най-честата причина за затлъстяване и наднормено тегло.
Защо обаче се тъпчем безконтролно с храна? Защо ядем повече, отколкото не е нужно?
Отговор дават немски диетолози, цитирани от Focus.de
Ядем, докато вършим нещо друго. Често похапваме, докато вършим някаква друга работа. А най-разпространеният вариант е да се храним пред телевизора или пред компютъра. Занимаваме мозъка си с нещо друго, не сме съсредоточени върху процеса на хранене, което блокира сигнала „Стига, достатъчно“ и няма как навреме да усетим чувството за ситост. В резултат на това продължаваме да ядем и преяждаме.
Похапваме по навик. Много хора пъхат автоматично нещо в устата си, подчинявайки се на някакъв навик ( например ядем пуканки, докато гледаме филм). За да избегнем преяждане, диетолози съветват винаги преди да сложим нещо в устата си, да се питаме: наистина ли сега съм гладен?
Снимка: Guliver / iStock
Храната като награда. Честа грешка на много родители. Те дават калорийни храни (шоколад, бонбони, сладки) като награда – било за свършена работа, добро поведение или отлична оценка в училище. Това е лесен начин от ранна възраст децата да се научат да се радват на сладкото.
Ядене при стрес. Поглъщането на храна, когато сме под напора на силни емоции, е начин да се справим със своите преживявания. Особено при напрежение, стрес и негативни емоции. Това е една от честите причини за поемане на излишни калории, което води до наднормено тегло.
Под въздействие на рекламите. Понякога посягаме към храни, които активно се рекламират. Това важи с особена сила за децата и подрастващите. Европейското бюро на съюза на консуматорите BEUC отправи апел към производителите и дистрибуторите върху етикетите и в рекламите на храни да няма любими техни анимационни герои.
Според Световната здрава организация рекламният маркетинг на тези вредни хранителни продукти е отговорен за наднорменото тегло на подрастващите.
След анализ на етикетите и рекламите на хранителни продукти за деца в 13 страни експертите установили, че предпочитанията на децата са именно за тези харни, които са най-вредни за здравето им. Като от 100 продукта само един анимационен герой е рекламирал храна, която е полезна.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари