Децата трябва да са мотивирани да учат и да са част от промяната
Снимка: Guliver/ iStock
Как да се промени училищната общност? Как се създават училища на бъдещето, в които учениците да са мотивирани да учат и да са част от промяната? Това е целта на първия национален форум за иновации, който прави днес Министерството на образованието и науката. 600 представители на училищата, регионалните управления на образованието, университетите, бизнеса и родителските организации идват в “София Тех парк”, за да анализират резултатите от провеждането на програмата за иновативните училища и бъдещото развитие на тези практики у нас.
Всички училища ще имат възможност да се включат във форума, чийто гост е вицепремиерът Томислав Дончев, тъй като дебатите ще се предават на живо на страницата на форума, както и във фейсбук страницата на министерството.
В България има близо 290 иновативни училища, които са получили своя статут, защитавайки проект пред просветното министерство.
Учителите и техните партньори ще чуят и видят нови методи на преподаване. В някои училища са разработени по нов начин учебно съдържание, програми и учебни планове, в други иновативните промени са въведени в организацията на уроците, управлението на училището, в създаването на по-атрактивна за децата среда.
Добрите практики са откроени след мониторинг на Комисията за иновативните училища заедно с психолози, социолози, педагогически специалисти, научни работници. Най-важният критерий е да бъде създаден нов образователен продукт или да е усъвършенстван учебният процес.
Диалогът на първия по рода си национален форум ще е за промяната в училищната общност. Насочен е към създаването на условия за изграждане на училища на бъдещето, в които учениците могат да подобряват по различни начини своите резултати, мотивацията си за учене, участието в училищния живот, предаде „24 часа”. Насърчават се иновативни образователни практики, методи на преподаване, училищно лидерство, нови учебни стратегии и др.
Целта на националния форум е да се подкрепят всички училища за създаване и прилагане на иновации, да се популяризира добрият опит, да се подпомогне въвеждането на нови образователни продукти и създаването на мрежа от иновативни училища. Това повишава авторитета на българското училище и българския учител. Членове на Комисията за иновативните училища ще са модератори на дискусиите, в които ще се обсъждат вече работещи промени по места.
Над 50% от иновациите са свързани с промяна на методиката на преподаване - например тематично два предмета се обединяват в един урок. Други са свързани с промяна на учебната среда - не в класната стая, а където на децата им е по-интересно и възприемат по-добре материала. Има и разкриване на изцяло нови предмети.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари