По-бързо от всичко друго стимулират паметта на хлапета под 6 години
Снимка: Guliver / Getty
Развитието на паметта започва с първата приспивна песен, а от 5-6 месеца обучението му може да се извършва благодарение на стихчета.
Почти от люлката може да рецитирате на бебето стихове както на възрастните. Важното е да го правите с чувство и изражение.
Дори детето да не разбира нито дума, ритъмът и променящата се интонация ще го очароват.
Освен това четенето на поезия е приятно семейно забавление за свободното време във всяко отношение.
Изпълнението на майката радва бебето. То носи и допълнителни ползи: мъникът ще се опита да имитира нейната реч, правейки устните си на тръбичка, цъкайки с език и издавайки продължителни звуци.
С напредване на възрастта той ще започне да повтаря отделни думи и фрази. И колкото по-рано започне запознаването му с поезията, толкова по-бързо то ще запомни стиховете и песните.
Дума след дума
- От 1,5-2 години можете да преминете директно към изучаване на стихчета и песни. Това умение не само помага за развитието на паметта, фантазията, музикалния слух и чувството за ритъм, но също така обогатява речта на бебето и разширява кръгозора му.
Не забравяйте за психологическия бонус: дете, което знае много стихчета, се чувства много по-уверено в компанията на своите връстници, защото по този начин заслужава всеобщо уважение.
- За да вдъхнете увереност на детето и да не го обезкуражавате, винаги му помагайте и му подсказвайте като „подавате“ думите (подобно на суфльор в театъра).
- Струва си да започнете с кратки песнички или детски стихчета. Основното е текстът, който се учи, да се хареса на хлапето.
Най-бързо децата запомнят прости стихчета, с които да придружавате ежедневните дейности. И, разбира се, резултатът ще се появи само ако обучението протича чрез игри.
- По правило играта „Хайде отново!“ работи добре. Изпейте или кажете първия ред. Изчакайте детето да го повтори, след това повторете фразата няколко пъти, но заедно с него.
След това преминете към повтаряне на следващите два реда и накрая на цялото стихотворение или песен.
След като го повторите 2-3 пъти "от и до", направете почивка.
След около пет минути пробвайте дали детето може да го възпроизведе по памет.
Повторете експеримента след още 20 минути, след това два часа по-късно, на следващата сутрин и накрая, един ден по-късно.
- Изберете стихотворения, приказки и песни които да отговорят на възрастта на детето. Всички думи в текста трябва да са му познати и разбираеми, а ако се налага му ги обяснете предварително.
Снимка: Guliver / Getty
Алтернативни опции
Ако детето отказва да научи песента или не иска да рецитира, не настоявайте. Опитайте се да насочите вниманието му към друга дейност и след известно време опитайте отново, но променете тактиката си.
Можете да се преструвате, че сте забравили дума или ред в стихотворение или песен. След като започнете да рецитирате, спрете и го помолете за помощ.
Друга идея е да „изиграете“ стихотворението или да поканите детето да го покаже с помощта на жестове.
Колкото повече ентусиазъм и заслужени похвали получи детето, толкова по-силен ще бъде стимулът. Освен това самостоятелните „концерти“ ще го научат да не се страхува от публично говорене.
По материали на Parents.ru, Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари