Първият българин, стъпил на дъното на ледник в Антарктика - инж. Цветан Паров, вдъхнови младежите с разказ за изследванията си на о. Ливингстън
Кутия за храна от мицел и опаковка за месни изделия от семена и биоразградим целофан, са идеите на отборите-победители по казус, поставен от ритейлъра.
Снимка: Kaufland България
Над 100 младежи на възраст до 25 години търсиха решения на екологични и социални казуси в седмия семестър на програмата за иновации и предприемачество PandaLabs, посветен на „Бъдещето на природата“. В двата хакатона по темите „Устойчив начин на живот“ и „Иновации за човека от природата“ участниците разработваха устойчиви бизнес продукти и услуги, заимствани от природата. В помощ на младите изследователи се притекоха учени, бизнес лидери и предприемачи. Програмата се реализира за поредна година с подкрепата на Kaufland България.
Сред финалните проекти са биоразградими опаковки за храна от мицел, бамбук, семена и восък. Наред с тях сред номинираните за мастърклас са проекти за озеленяване, компостиране и намаляване на въглеродния отпечатък. Всички креативни идеи ще се състезават за стартово финансиране от 7000 лв на идеята си.
По време на втория хакатон „Иновации за човека от природата“ младежите имаха възможност да се срещнат с първия българин, стъпил на дъното на антарктически ледник – инж. Цветан Паров. Той представи изследването си в рамките на 32-та българска антарктическа експедиция, като постави фокус върху поведението на ледниците в контекста на климатичните промени. Пред младежите той подчерта крехкия баланс във вътрешността на ледника и ги призова да не спират да търсят устойчиви бизнес решения, които да спомогнат за намаляване на човешкото влияние върху природата.
Финалисти от хакатон „Устойчив начин на живот“:
Отбор „ПНВ-БиоТоп“ и отбор „Зелена калинка“ ще продължат участието си в семестър „Бъдещето на природата“, като се включат в мастър клас през май.
Финалисти от хакатон „Иновации за човека от природата“:
Във всеки хакатон PandaLabs участниците разполагат с два дни за работа над своите решения. За да стигнат до финала, идеите на отборите трябва да отговорят на няколко критерия – да решават съществуващ екологичен проблем и същевременно да бъдат иновативни, приложими и изпълними. За първи път всички отбори финалисти в хакатон „Иновации за човека от природата“ избраха да търсят решение за намаляване на употребата на пластмаса в ритейл сектора върху казус, който беше предоставен от Kaufland България.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари