Стратегии за подкрепа на учениците
Снимка: Guliver / iStock
Много дейности в клас, свързани с четенето, писането и математиката, изискват участието на работната памет. По време на диктовка например, детето трябва да задържи в ума си продиктуваното изречение, докато едновременно с това прави нещо, което е трудно за него – старае се да запише правилно конкретните думи от изречението.
Учениците с дефицити в работната памет обикновено се представят зле в такива ситуации, защото губят лесно от работната си памет информацията, необходима за продължаване на дейността.
В резултат не получават ползата от успешно изпълнената учебна дейност и това, като цяло, забавя темпа им на учене.
Децата с дефицити в работната памет също така се затрудняват със следването на дълги инструкции. Те забравят дадената инструкция, преди да са изпълнили всичките ѝ стъпки. Обикновено на учителя му се струва, че детето не е обърнало достатъчно внимание, а всъщност то просто е забравило какво трябва да се направи.
По време на диктовка детето не просто трябва да запомни продиктуваното изречение, но и да помни и следи до коя дума е стигнало с писането, да си спомни коя е следващата и да я напише, т.н. Резултатът идва под форма на диктовка с много пропуснати или повторени думи или букви.
Характеристики на децата с дефицити в работната памет изброява priobshti.se.
Обикновено децата със слаба работна памет:
- Не са активни по време на работа по групи в час, не вдигат ръка и не отговарят директно на въпроси;
- Държат се така, сякаш не са обърнали внимание на инструкцията – забравят части от нея или от съобщението, което трябва да предадат;
- Изгубват до къде са стигнали по време на изпълнението на по-сложни задачи и това може да ги накара да се откажат от задачата;
- Изоставaт в училище – особено по четене, писане и математика;
- Учителите им смятат, че могат да задържат вниманието си само за кратко и че лесно се разсейват.
Работната памет е важна за ученето, защото предоставя работно пространство, в което можем да съхраняваме информация, докато сме мисловно ангажирани в друга дейност.
За да се улесни работата на децата в клас, препоръчваме учителят да следи детето да изпълнява задълженията си по начин, който не претоварва капацитета на работната му памет.
- Разбийте задачите на по-малки стъпки;
- Припомняйте на детето това, което е забравило;
- Окуражете го да поиска напомняне, когато е необходимо;
- Позволете на ученика да използва помагала, за да намали информацията, с която трябва да работи: бележки, лепящи листчета, таблици, списъци и др.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари