Най-висок е капацитетът около обяд
Снимка: Guliver / iStock
Учени от два големи университета направиха анализ на най-ефективното време за учене. Неврофизиолози от университета в Невада и от Свободния университет на Англия искаха да установят кога потенциалът за усвояване на нови знания на студентите е най-висок.
За да докажат това, те попитали студентите кога си лягат вечер за спане и кога, в рамките на целия ден чувстват, че капацитетът им за учене е най-висок.
Проучването сочи, че лекциите, които започват около 11.00 часа или по-късно по обяд, се възприемат най-добре и постигат най-високи резултати, без значение какво точно се изучава. Има и една голяма група студенти, които предпочитат да учат вечер, но не и рано сутрин.
„Резултатите сочат, че е по-добре лекциите да са вечер и да се остави на студентите сами да преценят кога да работят през деня, така че да използват пълния си капацитет“, обяснява проф. Мария Евънс, социолог от университета в Невада.
Това поставя въпроса защо лекциите в повечето университети започват в 9.00 часа и дори по-рано, след като учените са категорични, че това не носи желания резултат.
Източник: topsante.com, адаптация Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари