Писателят Робин Коние обяснява механизмите на подобна организация, която се оказва, че не е чак толкова трудна
Снимка: Shutterstock
„Бих искал да те наема да организираш живота ми“. Обърнах се и видях колегата. Бях щатен преподавател в същия университет, в който получих бакалавърската си степен. Бързо завърших аспирантура и станах колега на бившите си професори и това понякога беше неудобно. Беше един от онези моменти. Усмихнах се на жената, която ме беше обучавала само до преди няколко години. Възхищавах й се - умна, талантлива, експерт в своята област. Тя продължи: „Просто имам нужда от малко ред, разбираш ли? Имам чувството, че играя непрекъснато на догонване с времето. Ще ми помогнеш ли?“
Предложението прозвуча като гръм от ясно небе. Нямах съответния сертификат, не се занимавах с проблемите на реда в човешката психика. И не съм търсила допълнителна работа. Но тя видя офиса ми и знаеше за способността ми да съм в крак с всичко. Тя видя свободата, която получих благодарение на поръчката. Така започнах да помагам на другите. Моят прост подход помогна на хората да поемат контрол над хаоса и да намерят ред. След внедряването на системата една жена ми изпрати имейл, че спи по-добре, защото вече не я притеснява входящата й поща. Собственик на рекламна агенция, когото наех за съвсем различна задача, изпробва моя метод и го сподели с цялата си организация. „Това е злато!“, каза той. И допълни: Случвало се е да пропускаме важни срокове, защото нямаме ясна система. А сега изглежда, че всичко е толкова просто. Така че, ако искате да промените начина, по който подхождате към вашия график, бизнес и живот, аз съм готов да дръпна завесата на моя метод за максимална ефективност.
Връзката между производителност и безпорядък
Имате цели. Големи, малки или пък тайни. Шумни и дръзки. Мечтаете да направите нещо смислено на този свят – да бъдете уверени да вървите към целта си.
За съжаление, в стремежа към самоусъвършенстване е лесно да създадете несъзнателно хаос навсякъде – във физическото, дигиталното и менталното пространство. Много източници ни казват какво да правим с времето си, а при нас сработва инстинктът на натрупвате - опитваме се да съберем всичко, което можем, и да направим всичко, на което сме способни. И знаете какво следва. Списъците със задачи стават все по-дълги. Купчина от „нужното“ се превръща в огромно чудовище, което ни потиска. Загърбваме приоритети си в живота, за да изглеждаме продуктивни в работата. Предпочитаме да купим нова луксозна раница или да изтеглим най-новото приложение, вместо да минимизираме хаоса. Организираната бъркотия си остава бъркотия и само защото правите милион различни неща, не означава, че всички те са наред. Но справянето с бъркотията е една от най-трудните задачи. Първо, създава прекомерни визуални представи, които могат да ви накарат да се чувствате виновни, тревожни и претоварени, което води до отлагане на другите задачи. Хората не могат да направят нищо срещу безпорядъка, защото той по-скоро отпуска човек, отколкото насърчава действието му. Време е за различен подход към производителността, който ще ви спести неприятностите и ще разчисти пътя напред. Така че спрете да разглеждате приложения за продуктивност в работата и живота. Време е просто да се отървете от бъркотията!
Нужни са ви само 15 минути
Ако има нещо, което трябва да знаете за мен, то е, че мога да отмятам работа. През последните седем години написах и публикувах сама шест книги (включително два бестселъра), написах над 400 статии, разширих онлайн аудиторията си до 20 милиона читатели, говорих на конференции и срещи на върха, създадох онлайн програми, стартирах и успешно продадох две фирми и шест преместени, включително две премествания в чужбина. В момента управлявам третия си бизнес, обучавам две деца вкъщи и водя балансиран живот, пълен със забавление, работа и игра. И всичко това правя без да наемам камериерка или бавачка и не работя след 17:00 часа. Не споделям това, за да се хваля. Попитайте всеки, който ме познава: не съм по-умна или по-способна от обикновения човек. Говоря за това, за да можете да видите какво може да се постигне, като организирате живота си и направите място за вашите цели. И най-хубавото е, че не е нужно да вярвате на думите ми. Можете да тествате този метод, като отделяте само 15 минути всеки ден. Изчакайте една седмица и ще видите как магията се случва.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Животът често е несправедлив и разочароващ, а някои неща не могат да бъдат променени.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари