Това стимулира не само речта му, но и математическите умения
Снимка: Shutterstock
Ако родителите от ранна възраст четат на детето книжки, то е с по-добър успех в училище и има повече постижения по-нататък в живота в сравнение с тези, на които в детството не са чели.
Връзката между четенето в ранна възраст и по-нататъшния успех установи екип от университета Бамберг в Германия, а резултатите са публикувани в сп. School Effectiveness and School Improvement.
В продължение на 10 години учените наблюдавали живота на 200 деца. Така стигнали до извода, че има връзка между четенето в ранна възраст и успеха на детето в училище. Социалното положение на семейството и полът на детето не е от значение.
В резултат на редовното четене в къщи, детето подобрява не само езиковите си умения, обогатява речника си, но това се отразява и на успеха му по математика. На проведените тестове тези деца изявили не само богат речник, но показали умения да се справят с логически задачи, и то на възраст от 3 до 5 години. По-късно във възрастта 12-13 години, те преминали успешно и интелектуални тестове.
Съвместното четене на родителите с децата ( дори в семейства с един родител) , обсъждането на прочетеното, се отразява позитивно на успеха на децата, когато те тръгнат на училище. Успехът им не само по хуманитарните предмети, но по естествено-научните дисциплини е по-висок. Добър ефект има както за момчетата, така и за момичетата.
„Децата, на които често и много се чете, не само по-бързо сами са научават да говорят и да четат, но те по-добре се справят с предметите в училище и по-лесно постигат успех по-нататък в живота“, обобщават авторите на проучването, цитирано от medikforum.ru.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари