Дали не се дължи на начина на преподаване
Илюстрация: Shutterstock
20% от децата имат трудности в училище. И това не е заради изоставане, нисък умствен капацитет или дислексия. Някои от тях имат нужда да учат по различен начин, защото по-трудно възприемат информацията , ако тя бъде поднесена по традиционния.
Детето опознава света и учи, чрез движение, физически и емоционални усещания. И, за да разбере и да го научи, то преди всичко има нужда да го пипне и да го направи. Училищната система, уви не дава винаги такава възможност, пише Parents.fr.
Ученето в училище е преди всичко теоретично. Детето слуша и гледа. Това обаче не е достатъчно за тези деца, които са кинестетични, обясняват психолози. И дават следния пример.
Когато чуете куче какво ви идва на ум? Един „вижда“ портрета му – вероятно защото лесно визуализира представите си, друг чува лай - той сигурно помни по лесно със слуха, а трети – направо усеща меката му козина. Именно третият тип науката определя като кинестетичен. Тези деца имат нужда от друг подход при обучение.
Част от децата, при които визуалната памет е по-силна, учат чрез наблюдение и „запечатват“ в паметта си, информацията. Над 50 на сто от учениците в средните училища попадат в тази категория, твърдят психолози.
Тези, които учат по слух, често са склонни да спелуват фонетечно. Те понякога имат проблеми с четенето, защото са зле с визуализацията. Но помнят отлично факти, когато слушат. И най-лесно учат чрез песни, мелодии или стихове.
Децата, които учат най-добре, докато се движат или действат, имат кинестатичен стил на учене. За да запомнят – те се нуждаят от действие. Затова са най-добре в практическите занятия. За съжаление в традиционните училища няма условия за подобен тип обучение. В резултат на това тези деца изостават, получават лоши оценка, въпреки че се стараят, работят и са интелигентни.
Лошият успех може много бързо да ги демотивира, да подрони самочувствието им и да убие желанието им да продължат напред.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари