Ето как да организирате по-добре деня си, дори когато работите от дома си
Снимка: Shutterstock
Откакто дистанционната работа беше наложена от Covid-19 през март 2020 г., има и такива, които не са стъпвали отново в офис.
От друга страна, провеждането на работния ден от дома е причината, поради която в хиляди домове има определено пространство за хоум офис.
Отдалечената работа, разбира се, има своите предимства и недостатъци. Като цяло се подобрява производителността и креативността на служителите, като в същото време те спестяват време и пари за придвижване до офиса.
Лошото е, че съществува известен риск от социална изолация и персоналът да спре да се чувства свързан с компанията.
А ако човек не е достатъчно организиран и лесно се разсейва, то тогава и производителността може да намалее.
Карла Санчес, уелнес консултант и експерт по управление на стреса в платформата Holistic Concept, предлага 10 практически съвета за интелигентна работа от разстояние.
Планирайте добре деня, като запишете приоритетите за деня
За да бъдете наистина ефективни, трябва да се организирате и да изготвите ясни насоки, в допълнение към схемата, определена от компанията, в която работите.
Планирайте деня, за да оптимизирате времето и енергията си. Правете кратки графици и ги спазвайте.
Направете си списък със задачи в писмен вид и ги подредете по приоритет, като спешността не винаги е най-важната.
Поддържайте комуникация с вашия екип.
Създайте си ъгъл само за работа
Импровизирането на офис в хола, кухнята, трапезарията или други ъгли на къщата прави изключването от домашната атмосфера почти невъзможно.
Позиционирането на ъгъл, който използвате само за работа, ще ви помогне да се съсредоточите и да бъдете по-ефективни.
Това място трябва да има широка маса, добра светлина (по-добре, ако е естествена), удобен стол, подходящ за работа и личен декоративен щрих като растение, свещ или снимка - нещо, което ви вдъхновява или ви помага да сте в добро настроение.
Ако работите с лаптоп, от съществено значение е екранът да е на нивото на очите ви, за да не форсирате врата. Ако не, повдигането му с някои книги е добра алтернатива.
Очила с филтър за екраните помагат за намаляване на дискомфорта в очите и облекчават напрежението от дългия престой пред монитора.
Слушането на музика със слушалки е начин да се изолираме, за да увеличим концентрацията и могат да бъдат полезни, когато трябва да се справите с външни шумове.
Винаги трябва да има вода на вашата маса. Независимо от сезона на годината, така че ще останете правилно хидратирани, а тялото и умът ви ще работят по-добре.
Погрижете се за личния си имидж
Работата в анцуг или клин е много удобна, но внимавайте, рискувате да не свалите пижамата си цял ден!
Не бъркайте комфорта с мързела и полагайте малко усилия да се облечете.
Има хиляди начини да се чувствате комфортно, но не пренебрегвайте личния си имидж, все пак носите отговорност към себе си и към колегите си.
Внимание към стойката
Наблюдавайте позициите, които приемате, когато работите и се опитайте да поддържате гръбнака си изправен, активирайки коремната област.
Поставянето на малка възглавница в долната част на гърба или между лопатките ще ви помогне да бъдете по-изправени.
Инвестирането в ергономичен стол е равносилно на предотвратяване на бъдещи болки в гърба и други мускулно-скелетни оплаквания.
Дишайте
Наличието на прав гръб, независимо дали е седнал или изправен, подобрява капацитета на белите дробове, тъй като държи гръдния кош отворен и насърчава по-ефективно дишане.
Дълбокото дишане се бори с усещането за умора, тялото се ревитализира, а мозъкът се насища с кислород и така може да остане фокусиран за по-дълго време.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари