Ето как да го направите по най-добрия начин
Снимка: Shutterstock
Независимо дали в работата или сред кръга ни от познати и приятели, всички ние сме се сблъсквали с онзи тип, който не пропуска възможност да демонстрира колко е велик и да тръби за успехите си. Много често тези хора могат да бъдат изключително дразнещи. В днешните условия на дистанционна работа обаче „саморекламата“, ако трябва да я наречем така, се превръща в известна степен в единствения начин, по който човек може да защити собствената си работа и да получи признанието, което заслужава.
Проблемът е, че хората, които не са крайни нарциси, считат самохвалството за нещо неприлично и дори срамно. Мередит Файнман, автор на Better: Master the Art of Fearless Self-Promotion, нарича високорезултатните професионалисти, които се срамуват да говорят за постижения „компетентните тихи“ (qualified quiet). Според нея тези хора много често вредят на кариерата си със своето бездействие.
„Днес има все по-малко време, в което човек получава видимост и внимание. Много хора не разполагат с нужния речник, за да говорят позитивно за собствените си професионални постижения. Често, нашите модели за подражание не са добри. Ние не искаме да имитираме такива надувки“, коментира тя.
Според нея саморекламата е още по-трудна за жените. „Социалното ни програмиране ни казва да мълчим и да изглеждаме хубави. Това е страшна мисъл, която често води до изграждане на „синдром на неудачника“.
„Тъй като повечето от нас в момента работят от разстояние, ние не разполагаме с инструментите, които обикновено използваме, за да демонстрираме уменията и постиженията си. Ние не се срещаме на живо с хората и не можем да ги впечатлим с нашата визия, чар, ораторски способности или познания. За това е нужно сами да се хвалим и да посочваме успехите си. Никой няма да разбере, че сте постигнали нещо, ако сами не му го кажете“, коментира Файнман.
Кога да се хвалите
Ето три места, на които е добре да започнете да промотирате себе си:
Във вашата биография: Първата стъпка е да прегледате биографията си в LinkedIn и да я използвате, за да разкажете историята, която искате. „Биографията е солидна основа. Преглеждайте я на всяко тримесечие. Това е добро място, където човек може да се хвали с постиженията си – нещо повече, хората го очакват“, коментира Файнман.
В мрежата: След това, прегледайте личния си уебсайт/блог (ако имате такъв) и профилите си в социалните мрежи като Facebook и Twitter, за да се уверите, че те са логично подредени и че включват информация за ваши успехи.
Сайтът на вашата компания ви поставя в определена светлина, той показва специфична ваша версия. Личният ви сайт и профилите ви в социалните мрежи са единствените места, където вие имате контрол върху комуникацията. Там може да покажете кой сте всъщност и какви са вашите интереси.
Във вашия имейл подпис: Имейлът е едно място, което често бива пренебрегвано, когато става въпрос за самореклама. Тук може да включите линкове към ваши статии, интервюта, или пък кам уебсайта ви. Ако наскоро сте спечелили някаква награда, не се страхувайте да го отбележите.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари