Когато се извинявате, бъдете абсолютно честни
Снимка: Shutterstock
Извинението е едно от най-трудните неща за лидерите, а и за всички хора. Никога не е лесно да кажеш на някого, че си сгрешил и че съжаляваш за вредата, която си му нанесъл. Когато най-накрая натрупаме нужните смелост и смирение, за да се извиним, ние често сме склонни да си търсим оправдания. Те може да ни накарат да се почувстваме по-добре за себе си, но всъщност отнемат от искреността на нашето послание.
Ако заемате позиция на власт, било то официална или неформална, може да ви се наложи да повишите стандартите си, що се отнася до извиненията. Истината е, че единственото приемливо извинение е това, което не включва оправдания. Забравете за изразите „Ако съм обидил някого“ и „Съжалявам, че сте го приели по този начин“.
Дайте път на светлината
Ненадеждните хора опитват да създават мрачност, съмнение и ненужна мистерия, когато им се налага да се извиняват. Те създават истории, които да накарат грешките им да изглеждат по-малки и незначителни, поне в тяхната глава.
Почтените хора, от друга страна, целенасочено дават приоритет на прозрачността при вземането на решения, задаването на критерии за успех и възлагането на задачи. Принципът на прозрачността се отнася и за извиненията – бъдете искрени за случилото се и осветлете собствената си роля в проблема.
Идеята да представите собствените си грешки публично може да звучи ужасяващо, но истината е, че хората оценяват искрените извинения и са по-склонни да прощават чуждите грешки, когато те не са комбинирани с оправдания.
Положете усилия да се промените
Много хора се извиняват, но не вникват в грешките си и не правят нужните промени, за да не ги повтарят. Ако искате хората да повярват в извинението ви, трябва да демонстрирате реална промяна в поведението си.
Може дори да ви се наложи да предоставите някакъв вид компенсация. Тук рядко става въпрос за някакъв тип финансово обезщетение, като всъщност тази компенсация може да бъде под формата на публично извинение, което да възстанови имиджа на човек, на който сте навредил.
Пример за това може да бъде среща на екипа, по време на която постоянно прекъсвате конкретен негов член. Най-доброто извинение в този случай е в началото на следващата екипна среща да изразите съжаление за поведението си.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари