Те могат да ви бъдат изключително полезни, а и ще ви направят по-продуктивни
Снимка: Shutterstock
Една поговорка гласи, че ако намерите работа, която обичате, няма да ви се налага да работите до края на живота си. Но дори и да не сте имали късмета да намерите точно тази работа, не ви пречи да положите усилия да се чувствате възможно най-щастливи на работното си място.
Ето и няколко съвета, които могат да променят работната обстановка, да я подобрят и направят както по-приветлива, така и по-продуктивна:
1. Доверявайте се на хората. Стремете се да излезете от модела на даване на одобрение. Уверете служителите си, че одобрявате онова, което са замислили, и се постарайте да им осигурите нужната подкрепа, за да го изпълнят.
2. Накарайте ги да се чувстват добре. Това трябва да е основната задача на мениджмънта.
3. Дайте им свобода, но с ясни граници и ръководство за употреба. Хората искат да знаят какво се очаква от тях. Но и свобода, за да постигнат целите си по възможно най-добрия според тях начин.
4. Бъдете открити и действайте прозрачно. Ако споделяте повече информация, повече хора ще поемат отговорност.
5. Наемайте на работа заради отношението, а обучавайте на умения. Не залагайте на квалификацията и опита – избирайте служителите си въз основа на отношението им към работата и потенциала им за развитие.
6. Приемайте грешките. Постарайте се да създадете работна среда и култура, която не търси и не приписва вина.
7. Изградете общност – стремете се към взаимни ползи. Постарайте се да повлияте положително върху света, включително чрез собствената си компания или организация.
8. Обичайте работата си, но си живейте живота. Светът, а и работата ви се нуждаят от вас, но в най-добрата ви форма – отпочинали, удовлетворени от живота и уверени.
9. Избирайте мениджъри, които са добри в управлението. Уверете се, че служителите ви имат подкрепата на някого, който е добър в оказването на подкрепа и в управлението, и намерете друга позиция за онези, които са добри в нещо друго. Още по-добре ще направите, ако позволите на служителите сами да избират мениджърите си.
10. Заложете на най-доброто. Уверете се, че служителите ви работят през по-голямата част от времето си по неща, в които са най-добри.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари