По бестселъра „Изкуството на победата“
Момче, което взема на заем от татко си 50 долара, за да създаде спортна марка. Това е най-краткото представяне на Фил Найт, създател на известната марка Nike.
Стрийминг гигантът Netflix откупи правата за създаването на биографичен филм по бестселъра на създателя на Nike Фил Найт „Изкуството на победата”, издаван у нас от Locus.
Самият Найт ще бъде продуцент на филма заедно с носителя на пет номинации за „Оскар” Франк Маршал.
Сценарият ще бъде поверен на тандема носител на „Златен глобус” и „Еми“ Скот Алекзандър и Лари Карашевски.
„Изкуството на победата” бе публикувана в САЩ през април 2016 г., а много скоро след това и в България.
Вече повече от две години книгата не слиза от списъка с бестселъри на New York Times. Тя проследява личната история на Фил Найт – току що завършил бизнес училище, той заема 50 долара от баща си, за да основе спортна марка, която впоследствие се превръща в една от най-успешните в бранша.
Найт започва с продажба на обувки от багажника на своята кола през 1963 г. и годишна печалба от $8000. След време годишната печалба на компанията му достига сума над $36 млрд.
Автобиографията описва хронологията на спадове и възходи на компанията, като един от акцентите е поставен върху взаимоотношенията на Найт с бившия треньор по лека атлетика и съосновател на Nike Бил Бауърман.
„Очаквам с нетърпение да работя с моя приятел, великия Франк Маршал, в пренасянето на личната ми история и тази на Nike на екрана. Благодарен съм за приема на книгата от публиката и мисля,че можем да разкажем за пътешествието ми и историята на Nike на още по-голям кръг от хора, сътрудничейки с Netflix”, казва Фил Найт в специално изявление за медиите.
Световноизвестният продуцент Франк Маршал среща легендата Найт по време на снимките на филма от 1985 г. „Завръщане в бъдещето“.
Популярен най-вече с екшън и приключенските си филми („Джурасик свят: Рухналото кралство“), е създател и на известни драми като „Пурпурен цвят“и „Воля за победа“. Той споделя, че има желание да създаде филм по книгата още от самото ѝ публикуване, и допълва:
„От времето на общата ни работа по „Завръщане в бъдещето“, а и защото самият аз съм бегач, съм запленен от историята на Фил и създаването на компанията. Това е невероятен разказ за пътя на успеха такъв, какъвто е в действителност, със своите грешки, трудности, жертви и дори късмет. За това как една компания може да расте с правилните хора, отдаденост, вяра в силата на спорта и за една споделена мисия да създадеш марка, която ще промени всичко“.
Дуото сценаристи е добре познато на зрителите от работата си по биографичните филми „Ед Ууд“ с Джони Деп и „Народът срещу Лари Флинт“ с Уди Харелсън, както и скорошната им продукция Dolemite Is My Name. Той разказва историята на комика Руди Рей Мур, в чиято роля се превъплъщава Еди Мърфи, и също се излъчва от Netflix.
Шер и Грег Олман на обложка на албума им „Allman and Woman“ през 1977 г. в Лос Анджелис. Снимка: Getty
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари