С психолога и психотерапевт Анет Маринова разговаряме за тормоза в училищна и онлайн среда, и начините, чрез които можем заедно да се справим с този проблем
Снимка: Shutterstock
Училищният тормоз се превръща във все по-сериозен проблем. А по време на дистанционното обучение той изключително лесно успя да се пренесе и намери почва за развитие в онлайн средата, в която детето е ежедневно поставено.
Как родителите могат да се намесят и какви грешки не бива да правят, опитвайки да помогнат на детето си? Невписването в групата или отличаването от останалите са причина за физическия или психологически тормоз, и защо в определена възраст децата започват да се делят на групи?
И това далеч не са единствените притеснения, пред които родителите могат да се окажат изправени. Ако проблемът се задълбочи и решение не бъде намерено, трябва ли детето да бъде преместено в друго училище? Какви са опасностите в дългосрочен план? На какво се дължи новата „мода“ сред тийнейджърите да се самонараняват и може ли една от причините да се търси именно в недружелюбната училищна среда? И как родителите на порасналите деца да преодолеят дистанцията и да намерят общ език с тях, за да им помогнат в разрешаването на проблема?
На всички тези въпроси отговаря Анет Маринова, психолог, психотерапевт и клиничен социален. Тя е посветила своята работа на ученици, които срещат трудности в обучението и за които училището, може да се бъде непоносимо място. Работи и по изследователски проекти в областта на детското развитие и психично здраве.
Приятно слушане!
Има връзка между слушане, четене и концентрация, която родителите не трябва да подценяват.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари