Дори най-мотивираното хлапе е застрашено от провал, ако постоянно ги слуша
Ученици по време на изпит. Снимка: Getty
Много обидна фраза, която руши самочувствието.
Децата често смятат, че с помощта на оценките възрастните, включително най-близките, оценяват не нивото на знания, а него самото.
Ученикът може да смята, че е недостоен за родителска любов, ако не е в състояние да зарадва майка си и баща си с „правилната“ оценка.
Много по-ефективно е да обсъдите какво е довело до по-слабия резултат и да помогнете на детето да направи план за подобряване на ситуацията.
Не всеки има късмета да срещне учител, който перфектно владее предмета, който умее да завладее целия клас и справедливо оценява резултатите, който знае как да подкрепи ученика, ако се откаже.
Възможно е да имате много оплаквания от учителите на вашия син или дъщеря, но е по-добре да ги запазите за себе си или да ги обсъдите директно с учителя.
Ако детето разбере, че не уважавате учителя, тогава мотивацията му да учи и да има добро поведение може да бъде убита.
Ученик решава задачи. Снимка: Getty
Колко чиста би била планетата, ако всички слаби и лоши ученици наистина хванаха метла! Но в действителност всичко е много по-сложно.
Първо, успехът в училище не определя успеха в живота.
Едно дете може да изпитва затруднения с разбирането на дроби и на историческите обрати, но в същото време да е развило емоционална интелигентност и способност да убеди всеки в своите аргументи. Благодарение на това много „слаби ученици“ днес заемат ръководни позиции.
Второ, какво лошо има в това да си чистач, портиер, монтьор? Основното е да обичаш работата си.
Мама предлага да подготви доклада, да направи проекта, да нарисува картина, да реши задачата...
Изглежда страхотна идея да свърши всичко вместо детето, за да му остане час-два свободно време за разходка с приятели.
Но какво го учи този подход? Най-вече, че може да прехвърли отговорността на някой друг.
Въпреки факта, че домашните са отговорност на детето, понякога то се нуждае от помощ. Не поемайте цялата работа вие, но подкрепете и намерете заедно решение или необходимата информация, ако, разбира се, ученикът е помолил за помощ.
Опитайте се да не давате директни решения, а давайте на детето си насочващи въпроси, описвайте различни начини за намиране на отговора. И също така покажете как може на практика да приложи придобитите знания.
Малко са децата, които могат лесно да овладеят всички учебни предмети. Като правило те имат добра памет и развит интелект. Но това не означава, че всички са способни да получат шест по всичко.
Ако детето има затруднения с ученето, не го принуждавайте да е отличник. Нека избере тези предмети, които са му наистина интересни и му се отдават и да задълбочи знанията си.
Не се заблуждавайте: дете, което обича това, което прави, ще може да успее. А за тези, които са принудени да учат, за да вземат високи оценки, е много трудно да разберат какво наистина ги интересува.
Изкушението да сравнявате детето си с по-успешни съученици е голямо. Но не бива да правите това: след като чуе такава фраза, детето вероятно ще се озлоби към вас и към този отличник. Можете само да сравнявате ученика само с него самия: „През първия срок имаше затруднения с диктовките, но сега виждам напредък!“ или „Справи се страхотно на теста по математика миналата седмица, а сега резултатите са ти по-лоши. Нека да разберем какво става."
Оценявайте усилията и стремежите, а не точките в дневника си.
Фактът, че сте избрали платено обучение за вашето дете, не гарантира, че то ще има интерес и ще учи. Още по-малко е сигурно, че ще получава само отлични оценки и ще се разбира със съучениците си. Това е ваше решение и вие също носите отговорност за него. Детето няма да може да надскочи себе си и не трябва да сбъдва вашите мечти.
В сравнение с възходите и паденията на живота на възрастните, лошата оценка в училище може да изглежда като дреболия. Но не бързайте да обезценявате преживяванията на детето.
Може би то се е подготвяло старателно и дълго и ниската оценка за него е истинско бедствие.
Обсъдете защо той е взел това присърце.
Може би съучениците му са му се присмивали? Или учителят е оценил несправедливо работата? Или се е почувствал зле?
Подкрепете детето си и му помогнете да намери начини да реши проблема. И повтаряйте по-често: „Обичам те, независимо от успеха ти в училище.
По материали Parents, Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари