70 специалисти от 9 страни обсъждат темата у нас
Международната кръгла маса „Приобщаване на всички деца в променящ се свят“, започнал снощи, ще продължи до 30 юни вечерта до 30 юни. Форумът, организиран от Център за приобщаващо образование и DISES (Дивизия за международно специално образование и услуги), обединява 70 специалисти от 9 държави на 5 континента.
На специална церемониябяха обявени носителите на Международна награда на DISES за лидерство и Международна награда на DISES за забележителен учител за тази година.
Дейвид Родригес, професор по специална педагогика, получи наградата за лидерство, която се връчва за изявени академични постижения и международен принос в сферата на специалната педагогика.
Призът за забележителен учител отдава заслуженото на педагог от предучилищния етап до XII клас, който предоставя преки услуги на деца и ученици с увреждания, и/или работи със страната или региона домакин на международната конференция DISES-CEC. Международното жури определи този приз да получи българката Евгения Димитрова – Минева, старши учител в частна детска градина Камелини Монтесори за нейния дългогодишен принос за въвеждане на работещи приобщаващи практики.
“Това международно събитие дава възможност на експерти по приобщаващо образование от целия свят да обменят добри практики и нови идеи. Приобщаването е философия и разбиране, че различието е ценност. Уважението, толерантността, съпричастността са фундаментални ценности, които са в основата на това обществото ни да бъде единно и приобщаващо“, каза Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование и член на Борда на DISES.
На петдневното събитие участниците ще обсъждат различни теми: приобщаващи практики в класната стая, застъпничество, ефективно лидерство за иновативни и приобщаващи стратегии, партньорство с родители, практики на сътрудничество между учители и др.
Представителите на Център за приобщаващо образование Ива Бонева, Димитър Лазаров, програмен директор и Десислава Колева – Станисловски, специалист „Обучение и развитие“ ще разкажат за българския опит по пътя на приобщаващото образование и ще представят Първия български модел за организиране на училищните процеси за изграждане на приобщаваща училищна среда, създаден специално за българския контекст от организацията в партньорство с пет училища от страната и Факултета по педагогика във Вашингтонския университет, Сиатъл в рамките на Програма „Едно училище за всички“.
На 29 юни гостите на форума ще участват в тематични обучения в Тетевен, в СУ „Георги Бенковски“, където ще обсъждат изкуство и ранно детство, практики и стратегии за ученици до 7 клас, практики и стратегии за гимназисти и поведенчески практики.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари