Как г-жа Николова накара учениците си да внимават повече с тестове на смарт телефони
Снимка: Guliver / iStock
С мобилен телефон в час – този въпрос навярно вълнува много учители, родители и ученици, но пред г-жа Николова той въобще не стои. Тя е категорично „за“, стига той да бъде използван в полза на учебния процес. И представя пред priobshti.se една своя идея, която наистина работи в нейните часове.
Учител съм по физика и астрономия, предмет труден за всички ученици. За да се активизират те и да се повиши тяхното внимание в час, в края на всеки урок правя малък тест – игра. Този тест учениците го решават на мобилните си телефони.
На тези, които нямат смарт телефони, а те са малко, им давам аз (уточнявам, че раздаваните от мен телефони са стари, които някои ученици вече не използват и сами пожелаха да ги оставят в кабинета. Единственото изискване е да могат да се свързват с интернет).
Приложението, с което работя е Kahoot. Учениците знаят за предстоящия тест и затова са по-внимателни през часа, за да могат да се справят по-добре и да се класират на първите пет места. Той е с избираеми отговори и съдържа теми от новия материал. Много често включвам логически и забавни въпроси, които допълнително ободряват учениците.
Например:
1. При гръмотевична буря първо виждаме, че светва, след това чуваме, че гръмва. Защо?
а) очите са по-напред от ушите;
б) светлината се движи по-бързо от звука;
в) звукът се движи по-бързо от светлината;
г)/ защото при буря винаги притъмнява.
2. Близо до Северния полюс се намира:
а) леговището на бяла мечка;
б) иглуто на ескимосите;
в) изгубена шейна с кучета;
г) южния магнитен полюс.
Целеви групи: Ученици от VII до XI клас.
Необходими материали: Компютър, проектор и Wi-Fi.
Предимствата на тези тестове са, че:
- дават информация за това доколко е усвоен новият материал;
- активизират учениците;
- учениците са по внимателни в час, защото всеки се старае да се класира на първите места;
- участват всички ученици;
- по-свитите и пасивни ученици имат възможност за изява;
- всички резултати могат да бъдат записани и коментирани;
- в края на всеки месец поставям една обобщена оценка.
Игровите методи допринасят за активизиране на учениците, за повишаване качеството на знанията и уменията;
за стимулиране на развитие на критичното и самокритичното мислене;
за формиране на положителна мотивация и познавателни интереси, на положително отношение към ученето и умствения труд;
за стимулиране на съревнованието между учениците.
Метод на работа в малка група (приложението позволява отборна игра) – с него се придобиват колективни умения и навици;
формира се отговорност, уважение и оценяване успеха на другия.
Споделих моята практика с колеги по математика от София-област под формата на открит урок. Идеята беше приета от повечето колеги. Но имаше и такива, които казаха категорично „не“ на мобилния телефон в час.
Даниела Николова – учител по физика и астрономия, СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в град Сливница, област София. Тя представи своята добра практика и на Конференция Приобщаващо образование 2016.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари