От времето пред екрана зависи дали детето ще е примерен ученик
Снимка: Guliver / iStock
За родителите може и да е очевидно: децата, които се занимават с разни устройства, не си пишат домашните.
И учени го установиха - колкото повече време отделят малките на смартфони, таблети, видео игри и телевизия, толкова по-малко вероятно е да си напишат домашното или да свършат някоя от другите си задачи.
Педиатри от Университета Браун в Роуд Айлънд открили, че децата, които използват дигитални медийни устройства по четири до шест часа на ден, са по-малко способни да изпълняват задачите си в сравнение с деца, които ползват такива устройства под два часа на ден.
„Важно е родителите да разберат, че когато децата са изложени всеки ден на различни форми на дигитални медии, комбинираното време, прекарано с такива устройства, се свързва със спад на най-различни показатели за нормално протичане на детството“, казва един от авторите на изследването, д-р Стефани Руст.
Подобни показатели са домашното упражнение, изпълнението на задачи, интересът към научаване на нови неща и запазването на спокойствие, когато си предизвикан, добавя Руст.
За изследването екипът ѝ анализирал данни от родители на 64 000 деца на възраст между 6 и 17.
31% от децата използвали дигитални медии – телевизия, компютри, видео игри, таблети и/ или смартфони – по-малко от два часа дневно. При повече от една трета времето било между два и четири часа, а при 17% – четири до шест часа на ден. Други 17% ги използвали поне по шест часа дневно.
Вероятността тези, които използват дигиталните медии по шест часа, да си напишат домашните, била с 63% по-малко в сравнение с останалите, които се занимават по два часа. За тези, които ползват екраните между два и четири часа, вероятността била с 23% по-малко.
„Родителите трябва да имат предвид тези комбинирани ефекти от екраните, когато установяват граници за ползването на дигиталните медийни устройства“, казва Руст.
Източник: healthyday.com
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари