Учените конкретизираха въпроса
Снимка: Shutterstock
Всички родители знаят, че малките деца обичат, когато им четат и показват книжки с картинки и това е полезно за тях, пише deti.mail.ru.
Но, според статия, публикувана в Child Development, книжката има значение. Защото главният мозък на детето до годинката се развива по-добре, ако зайчето се казва не "зайче", а "Бъни", например.
Учените стигнали до този извод, след като помолили родителите да наблюдават малките си деца, четейки им два типа книжки - такива с обичайните животни и имената им и други, в които всяко животно си имало и собствено име.
В лаборатория учените следили за движението на очите и мозъчната активност на децата по времето, когато им четели. Този начин позволява да се оцени способността за концентрация и внимание в обучението.
В резултат е установено, че децата, на които са им четени книжки, в които нещата имат собствени имена, от рода на "прасенцето Грухчо", повече се интересуват от картинките, повече ги разглеждат, а активността на мозъка им показала, че са способни да различат въпросните персонажи. А у децата, на които четели книжки с обичайните имена на животните, нищо подобно не се случвало.
"Когато родителите дават име на персонажите, децата получават повече информация, - пояснява един от авторите на изследването Лиза Скот. - Освен това, в този случай родителите разговарят повече с малкото, което е особено важно през първата година на живота."
Надя Горанова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари