Освен стрес и притеснение, това може да ги демотивира за дълъг период
Снимка: Shutterstock
Дистанционното обучение далеч не означава липса на домашни. Често дори те са много повече от обичайното. Което затруднява децата и те лесно могат да изпаднат в стрес.
Неправилното планиране, защото успокоението, че са си у дома и разполагат с цялото време на света, често подлъгва децата и е другото, което много пречи.
Но най-големият проблем са родителите, които също са останали да работят от дома, и използват това, за да участват активно и в ученето на децата. Често по начин, който повече пречи, отколкото да помага.
Кои са най-честите грешки, които правят родителите на ученици?
Снимка: Shutterstock
Първа грешка - Прекалена намеса и осъдителна позиция
Обвинения от типа: „Правиш всичко погрешно“, „Толкова си мързелив“, „Търсиш само лесното“, изобщо не помагат на детето.
Така няма да го стимулирате да се справи по-бързо или по-вярно, а ще го разколебаете в собствените му възможности.
Това всъщност е много разпространена грешка. Родителите я правят, защото искат да бъдат полезни, а е точно обратното.
Липсата на търпение, прекалената намеса и критика са напълно грешен подход. Макар и направено с най-добри намерения, това подкопава самочувствието на детето, действа демотивиращо и контрапродуктивно.
Правилното решение. За ученика е много по-полезно да му съдействате да си организира правилно деня, което ще му помогне да се справи по-лесно.
Ако се нуждае от помощ той сам ще ви потърси. И не го съдете, ако не успее да се справи с нещо така, както сте очаквали.
Снимка: Shutterstock
Втора грешка - Не оценката е важна, а знанията
Когато измервате качествата на детето с оценките, които е получило, вие реално го подценявате – и като личност, и като постижения.
Да, важно е неговото представяне, но оценката невинаги е съвкупност от всичко, което то умее или знае. А и просто в този ден може да не е било в кондиция, което не означава, че утре няма да се справи.
Това може да генерира, особено при по-чувствителни деца, силна тревожност, страх да не отговорят на очакванията на учителите и родителите, разочарование от липсата на признателност и т.н. Лошото е, че тази неувереност може да остане за цял живот.
А някои дори реагират със силни стомашни спазми, причинени именно от притеснение. Така че тази грешка може да бъде и нездравословна.
Правилното решение. Избягвайте да поставяте акцент върху оценките. Проявете интерес към това как е преминало изпитването, деня и как се е представило детето, не какво е получило.
Трета грешка - Неправилна мотивация
Много родители са затруднени как точно да мотивират децата си да учат.
Нездравата конкурентност, преследването на резултатите като самоцел и идеята за учене като задължение няма да донесат желания успех.
Всичко това поражда безпокойство, а ако е в комбинация и със заплахи от страна на родителите, може да постигне обратен ефект.
Правилното решение
По-полезно за детето е да стимулирате неговото любопитство към нещата, които учи, за да се вдъхнови то и да опита да открие още интересни факти.
Това ще му помогне да преоткрие удоволствието от ученето и получаването на знания.
По материали от Il giardino dei libri
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари