И каква е връзката с реда
Илюстрация: Shutterstock
Американски психолози провели експеримент, в който участвали деца до двегодишна възраст. Разделили ги на две групи. В хода на изследването децата били пред екран, който показвал четири затворени прозореца. Зад прозорците от време навреме се показвали различни предмети. За едната група хлапета прозорците се отваряли по ред, а при другата предметите се показвали хаотично.
В резултат станало ясно, че поредността способствала за по-доброто запомняне на думите с 13%, пише letidor.ru, като се позовава на списание Current Biology.
Подредеността и предсказуемостта помага на децата по-добре да възприемат обкръжаващия ги свят и да се ориентират в него. Например, ако детето няколко пъти вземе играчка от определено място, след известно време ще започне да я търси именно там.
При това изследователите, провели експеримента, отбелязват, че за децата на възраст по-голяма от две годинки, подобна методика на запомняне на информацията може и да не проработи.
Надя Горанова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари