3 дефекта провалят успеха
Илюстрация: Guliver / iStock
Дори да не сте експерт, вероятно сте се убедили, че образованието, което дава училището, е безнадеждно остаряло. И това донякъде е така. Има обаче и други проблеми, които са общи за образователните системи по цял свят.
Ето част от тях.
1. Липса на самостоятелност
Строгият график и постоянният контрол над учениците имат свои плюсове, но много експерти са на мнение, че този подход лишава детето от нуждата само да следи и да отговаря за режима си . То отнема и възможността му да се учи как самостоятелно да планира времето си.
2. Възприемане на информацията
Системата на образование предполага, че учениците са длъжни да получат определен обем от знания. Хлапетата зазубрят дати, теореми, правила, факти, за да могат да се справят с контролните и изпитите. Само 10 дни по-късно обаче те не помнят и не могат да възпроизведат и половината от тази информация.
3. Оценките
Всички вероятно ще се съгласят, че оценката далеч невинаги е обективна и не е показател за знанията на детето. Понякога учителят съзнателно пише по-ниска оценка, за да го насърчи, друг път – чрез бележката го наказва за лошо поведение, забравено домашно, липса на дисциплина.
Освен това всички приемат, че слабата оценка ще „работи“ като стимул – детето ще иска да я поправи и ще се труди още по-усърдно. На практика обаче не рядко именно тя убива интереса му към училище и то просто престава до обръща внимание на кавгите и „конското“, което му четат и в училище, и в къщи.
Източник: rambler.ru,превод Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари