7 тактики, които ще му помогнат
Снимка: Guliver / iStock
1. Помнете – училището не е най-важното нещо в живота
Психолози съветват да гледаме по-философски на факта, че детето не е написало домашното. Това въобще не е трагедия, нито катастрофа.
По- важен е психологическият комфорт и включването на хлапето в учебния процес тогава, когато наистина е важно.
2. Помогнете на детето да преодолее страха от домашните
В самото начало, когато детето тръгва за първи път на училище, това е задача на родителите. Те трябва да му помогнат да организира работата си, да му покажат етапите, като му посочат с какво трябва да започне и с какво да завърши – като му дадат нагледни примери и му обяснят последователността. След като ги усвои, нека ги повтори само на себе си – първо на ум, а след това и на глас.
След известно време детето ще престане да се страхува от празния лист. Тогава и за него, и за вас ще е много по-лесно.
3. Обяснете за себе си защо са нужни домашните
В началото е важно родителите сами да разберат за какво е нужно да се пишат домашни. Тогава ще могат да обяснят това и на детето си.
Ако няма добра мотивация, вашето „трябва“ ще увисне във въздуха и няма да доведе до никакви действия.
Най-важното е хлапето да разбере, че в живота има неща, които трябва да се свършат точно днес, но, че те са необходими и полезни. Тогава ученето просто ще е процес, който постепенно ще става навик.
Психолозите съветват да заинтересуваме детето. Това може да стане с игри и разработване на ваши „съвместни проект“ за изучаване на света. Ако то се отнася към задачите, като към изследователски проект, а не просто като натрупване на факти, ученето ще стане по-успешно.
4. Старайте се да не се ядосвате
Ако влезете в задънена улица с изпълнението на домашното, пробвайте с друг подход. Опитайте да изгледате един видеоурок. Това е само предложение.
Помолете таткото или друг член на семейството да се включи на помощ. А може и да оставите това за учителя.
Често родителите се опитват да обяснят домашното, но не успяват. Най-важно е отношението към детето, а не конкретният урок.
5. Интересувайте се от живота на детето, а не толкова от оценките му
Да допуснем, че детето се справя отлично с уроците. Това обаче съвсем не означава, да не се вълнувате от успехите му.
Интересувайте се от неговите увлечения (не само от бележките), обсъждайте интересни за него теми, защото иначе детето може да се почувства недооценено.
Училището заема важно място в живота на вашето дете, така както за възрастните работата.
6. Не наказвайте детето за лош успех
Да се наказва детето за това, че не е написало домашните си, е лоша практика.
Както и да опитвате с други манипулации да го тласнете към изпълнение на домашните - да го заплашвате, да му обещавате награда ...
Най-важното е при всяка ситуация да му се обяснява защо е важно да учи.
7. Не се отказвайте от задача, с която детето не се е справило
Не бива да затваряте очи пред неизпълнените задачи. Добре е сами да разберете силните и слаби страни на детето. И винаги да си давате сметка за общото му състояние – да разберете защо му е трудно да се съсредоточи в даден момент, дали е уморено и защо се отказва ...
Може да преживява нещо, да има конфликт със съучениците, да има друг психологически проблем, с който му е трудно да се справи сам. И всичко това може да се отразява на способността му да помни и да се съсредоточи.
Източник: woman.rambler.ru, адаптация Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари