Без анимационни герои на етикета на вредни продукти

Европейски ограничения за рекламата на храни за деца

20 Юни 2017 г.
Без анимационни герои на етикета на вредни продукти

Снимка: Guliver / iStock

На етикетите и в рекламите на храни за деца да няма любими техни анимационни герои – това е апелът, който Европейското бюро на съюза на консуматорите BEUC отправи към производителите и дистрибуторите на храни.
Според експертите присъствието на познати персонажи от приказките и на любими анимационна герои върху етикетите и в рекламните клипове носи само вреда, защото въздейства върху избора и хранителните предпочитания на децата и младежите.
Именно затова Европейското бюро отправи официална молба към дистрибуторите и към представителите на хранително-вкусовата промишленост да не рекламират мазни, солени или сладки продукти с персонажи и образи, които децата обичат. Ограниченията ще бъдат поискани както за етикетите, така и за публичната реклама.
Според Световната здрава организация рекламният маркетинг на тези вредни хранителни продукти е отговорен за наднорменото тегло на подрастващите. Защото те лесно се влияят от любимите си герои.

„Децата не правят разлика между реклама и развлекателни клипове. И специалистите по маркетинг и реклама се възползват от това. Не бива обаче търговска печалба да е на първо място и да стои преди здравето на децата ни. Днес едно от всеки 3 деца е дебело или е с наднормено тегло. И това става проблем от обществено значение“, каза Моник Гоиен, генерален директор на BEUC.

След анализ на етикетите и рекламите на хранителни продукти за деца в 13 страни експертите установили, че предпочитанията на децата са именно за тези харни, които са най-вредни за здравето им. Като от 100 продукта само един анимационен герой е рекламирал храна, която е полезна за децата.

„Когато върху етикета стои любим герои, нека той да рекламира само полезни за здравето храни“, апелира Моник Гоиен.

Източник: topsante.com, адаптация Мона Василева

 

Здраве

Реклама за здравословно хранене, която спечели хиляди хора по света

Здраве

Рекламата на храни влияе на избора на децата

Още от

Орторексията е психологично хранително разстройство.
Снимка: Shutterstock

 

Какво представлява орторексия

Храната също може да е ценен източник на този витамин.
Снимка: Shutterstock

 

Как да си набавим витамин D от храната

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Орторексията е психологично хранително разстройство.
Снимка: Shutterstock

 

Дете споделя на майка си новина. Снимка: Shutterstock

 

 

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Дете споделя на майка си новина. Снимка: Shutterstock

 

 

Да поговорим

Как детето се превърща в доносник

Наистина ли е „порта“ или поведението му показва нещо друго

Дете, което е затрупано с играчки. Снимка: Shutterstock

Образование

Колкото по-малко играчки, толкова по-креативна е играта

И още 13 причини да не купувате излишно много

Меган Маркъл. Снимка: Getty

Заедно

Меган Маркъл разказа за заболяване, което развила след раждането

Херцогинята на Съсекс припомни трудностите, които е трябвало да преодолее