Ето как да улесните прехода и да намалите нивата на стреса
Снимка: Shutterstock
Започването на нова работа е вълнуващо, но и изнервящо. Може да се почувствате като новото дете в училище, което влиза в класна стая, където всеки познава всеки.
Според проучване на Accountemps в САЩ, половината от новоназначените и 60% от мениджърите твърдят, че интегрирането в работния процес е най-предизвикателната част от новата работа. Освен че трябва да разберете как най-добре да си вършите работата на новото място, трябва да се справите и с допълнителния стрес, свързан с опознаването на вашите нови колеги и ръководители. Понякога всичко това може да накара да се чувствате затрупани с ангажименти.
Има обаче няколко прости неща, които може да направите, за да улесните прехода си към новата работа, да намалите нивата на стрес и да се възползвате максимално от дадените ви възможности. Емоционалната интелигентност може да ви помогне да направите този период ако не приятен, то поне не толкова напрегнат и натоварен. Ето четири неща, които емоционално интелигентните хора правят, когато започват нова работа:
Фокусирайте се върху самосъзнанието
Доброто самосъзнание ви позволява да идентифицирате и управлявате чувствате, през които преминавате, когато започвате нова работа. Важно е да сте насяно с това, че е нормално да изпитвате широк набор от емоции при подобни съществени промени във вашия живот. Всеки човек в компанията, в която работите, вероятно е преминал през същите чувства и емоции, когато е започнал работа там.
Самосъзнание ви дава възможността да забавите темпото и да отделите време, за да придобиете по-добра представа за ситуацията, в която се намирате, преди да реагирате. Важно е да запомнете, че научаването на нови неща върви рака за ръка с дискомфорт и предизвикателства, дори когато става въпрос за неща, които обичате да правите. Също токова важно е да познавате себе си достатъчно добре, за да знаете кога дадена работа просто не е за вас.
Съсредоточете се върху формирането на взаимоотношения
Опитите за изграждане на връзки с много нови хора на работа може да прилича на навигиране в минно поле. Чудим се на кого да се доверим и към кого да се обърнем с въпроси или когато имаме нужда от помощ за нови задачи. Важно е да се подчертае, че не е нужно веднага да разбирате сложната социална динамика на вашето работно място. Съсредоточете се върху това да бъдете отворени и приятелски настроени, както и да се представите на всички. Създаването на добро първо впечатление ще бъде от решаващо значение за дългосрочния успех във всяка нова работа.
Социалната осведоменост помага на емоционално интелигентните хора да се научат да идентифицират културата и вътрешните работни процес в организацията, което им позволява по-плавно да се адаптират към новото си работно място. Добра отправна точка при формирането на взаимоотношения на ново работно място е поставянето на фокус върху изграждането на връзки с хора, които не изпълняват конкурентните на вашата роли, но също са нови в организацията. Тези хора вероятно изпитват подобни чувства и са изправени пред сходни предизвикателства, което означава, че можете да разчитате един на друг за взаимна подкрепа.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Чрез игра с детето може да бъдете полезни и за някои важни умения за неговото развитие.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари