Показва го експеримент по диалогично обучение
За децата усвояването на умението да спорят носи наистина много ползи.
Снимка: Shutterstock
Експерти от британския Благотворителен фонд за развитие на образованието (Education Endowment Foundation, EEF) анализирали резултати от атестации по английски език, математика и естествени науки на 2500 ученика, които взели участие в експеримента по „диалогично обучение“.
В рамките на този експеримент учителите, задавайки въпроси с отворен отговор учили 9-10-годишни деца да водят дискусии в клас, да спорят един с друг, да формулират мнението си и аргументирано да доказват своята правота.
Атестацията е била проведена преди началото на експеримента и след неговия край.
В резултат учениците, които са участвали в програмата в продължение на два месеца показали по-добри резултати по основните предмети, отколкото децата, които не са били в проекта.
„Като предоставяме възможността да мислят и открито да обсъждат това, което изучават е един от най-ефективните начини да повишим тяхната успеваемост“, подчертава изпълнителния директор на EEF Кевин Колинс.
По материали от deti.mail
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари