Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

За мнозина са важни не само удобствата и интересните места, а и фотогеничността им

10 август 2023 г.
Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

Ваканцията все по-често се избира и по фотогеничността на мястото. Снимка: Shutterstock

Социалните мрежи оказват по-голямо влияние върху пътуванията, отколкото препоръките от уста на уста. Те са първи избор при планирането на ваканция, особено при  хората от поколението Z и Millennials. Това сочат данни, представени от  OnlyAccounts.io, за глобалните тенденции за туристически пътувания през тази година. Според тях в световен мащаб повече от 75% от пътуващите намират вдъхновение за следващото си пътуване в платформите на социалните медии.

Броят на потребителите на социални медии в световен мащаб е нараснал до впечатляващите 4,9 милиарда души през 2023 г., а две трети от тази огромна потребителска база използва каналите на социалните медии, за да проучва марки и да получава препоръки. Така че не е изненадващо, че социалните медии остават на първо място за следващото поколение пътешественици при търсенето и избора на дестинации за пътуване.

Новите потребности на следващото поколение туристи

Според Доклада за глобалните тенденции в пътуванията през 2023 г. над 75% от анкетираните са били вдъхновени от социалните медии да пътуват до определена дестинация, което е значително повече, отколкото по който и да е друг начин. Препоръките „от уста на уста“ запазват влиянието си във всички възрастови групи, но все пак имат много по-малък дял от 47% сред анкетираните. Приблизително 65 % от анкетираните са заявили, че са били вдъхновени да пътуват до дадена дестинация, след като са я видели във филм, телевизионно предаване или в новините.

Докладът разкрива и други интересни факти за поведението на новото поколение туристи. Повече от 60 % от тях са избрали дестинация, защото изглежда добре на снимки, а почти половината от всички анкетирани са заявили, че искат да пътуват до място, с което могат да се похвалят в социалните мрежи.

Освен това почти 80% от представителите на поколението Z и Millennials биха искали да участват в един ден от живота на местните жители в дестинацията, която посещават, а половината от тях планират цялото си пътуване, за да посетят определен ресторант и да опитат местна храна и кухня.

Отрасъл за 1 трилион долара

На глобалния пазар пътуващите и туристите ще похарчат 854 млрд. долара през 2023 г., което е със 120 млрд. долара повече от миналата година.

Въпреки че инфлацията продължава да повишава цените в много туристически дестинации, през 2023 г. се очаква рекорден брой хора, пътуващи за почивка. Според проучване на Statista през тази година над 1,86 млрд. души ще похарчат пари за пакетни почивки, хотели, частни ваканционни наеми, къмпинги и круизи, което е с 200 млн. души повече от 2022 г., и това ще доведе до нови върхове в общите приходи на туристическата индустрия.

Statista очаква, че през 2023 г. пътуващите и туристите ще похарчат над 854 млрд. долара, или със 120 млрд. долара повече от миналата година, а това означава, че целият туристически пазар не просто се е възстановил напълно, но и е надхвърлил нивата отпреди COVID-19.

Хотелите, като най-голям сегмент на пазара, ще генерират почти половината от тази стойност, или около 408 млрд. долара. Пакетните почивки ще донесат още 280 млрд. долара. Следват почивките под наем и къмпингите, съответно с 96,8 млрд. и 43,8 млрд. долара приходи. До 2027 г. пътуванията и туризмът ще се превърнат в отрасъл за един трилион долара.

Мениджър Нюз

Още от

Дете, което крие лицето си с длани. Снимка: Shutterstock

5 правила за възпитание на чувствителното дете

Сангвиникът е много социален тип и готов винаги да помогне.
Снимка: Shutterstock

 

Сангвиничният темперамент: енергия, ентусиазъм и импулсивност

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Кератинът е полезен не само за красотата, но и за здравето.
Снимка: Shutterstock

 

Дете, което крие лицето си с длани. Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Дете, което крие лицето си с длани. Снимка: Shutterstock

Мнение на специалиста

5 правила за възпитание на чувствителното дете

Как да го научим да се справя с емоциите си

Жена, която мечтае за бебе. Илюстрация:: Shutterstock

Бременност и раждане

Мислите, че сте бременна, а не сте

Когато психиката подвежда тялото и включва в работа хормоните

Мик Джагър и Мелани Хамрик. Снимка: Getty

Заедно

Годеницата на Мик Джагър потвърди, че са сгодени

Разказа и дали да очакваме сватба

Дете, което работи с логопед. Снимка: Shutterstock

Здраве

Детето не говори: защо лечението не помага

От правилната диагноза до терапията – как да го стимулиратe да проговори

Скулптурата "Пиета" на Микеланджело Буонароти. Снимка: Shutterstock

 

Да поговорим

Започва Страстната седмица

Защо се нарича така, легенди и традиции

Кафе, разтворена книга и букет от люляк. Снимка: Shutterstock

Майка играе със сина си. Снимка: Shutterstock

 

Здраве на семейството

Програма за щастие за всяка майка

Научете се да щадите себе си, за да сте подкрепа и на децата

Оригинална декорация за тортата. Снимка: Instagram

Хранене

Майка рисува шедьоври с храната

Превръща чинията в произведение на изкуството