Може ли да укротят агресията и да ни настроят на добра вълна
Жена обмисля какво да облече. Снимка: Getty
Маркетолозите отдавна използват различни нюанси в рекламата, за да привлекат купувачи. А в някои страни с този цвят боядисват стените на затвори и психиатрични болници, защото намалява нивото на агресия и враждебност. Кой е този вълшебен цвят?
През 60-те години американският професор Александър Щраус решава да разбере дали цветът може да промени настроението и поведението на човека. Той забеляза, че определен нюанс на розовото може да успокои и дори да намали сърдечната честота.
Няколко години по-късно ученият решава да проведе експеримент - пребоядиса стените на поправителните институции в розов цвят.
Надзирателите на военните затвори Джийн Бейкър и капитан Рон Милър се съгласяват да участват в проучването. В тяхна чест Щраус по-късно ще нарече магическия си нюанс - „Бейкър-Милър розово“. И той се оказва прав.
Спалня в розово. Снимка: Getty
Докладът на ВМС установява, че ако сме заобиколени от розови стени само за 15 минути, това е достатъчно, за да станем по-хрисими и агресивното поведение да се укроти.
„От началото на експеримента не е имало инциденти на неподчинение , агресия или враждебно поведение “, се казва в доклада.
По-късно розовото на Baker-Miller се използва в затвори и психиатрични болници в САЩ, Швейцария, Германия и Люксембург. Те боядисват стените и дори обличат затворниците в дрехи с този нюанс.
Този цвят се използва и в училищата, където често има агресивни ученици.
Бейкър-Милър розовото има специална способност да успокоява нервната система и да намалява нивата на стрес.
Този нюанс се счита за стабилен, не предизвиква агресия и раздразнение, напротив, създава усещане за комфорт и спокойствие, обясняват учените.
.Днес този оттенък на розовото се използва в интериорния дизайн, за да създаде атмосфера на релакс и хармония. Неговите меки и неутрални нюанси се съчетават хармонично с други цветове.
Розовото на Бейкър-Милър се свързва с ярки и положителни емоции. Може да предизвика чувства на нежност, любов и привлекателност. Затова често се използва в маркетинга и рекламата, за да привлече вниманието и да създаде положителни асоциации сред потребителите, обясняват психиатрите.
Следва продължение: какъв цвят да облечем, за да спечелим симпатии
По материали Doctor Piter, на Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари