Ето как лесно може да постигнете това
Снимка: Shutterstock
Мениджърите отговарят за около 30% от променливостта в ангажираността и представянето на служителите. С други думи, степента, в която обичате или мразите работата си, както и това дали се справяте добре или зле с нея, до голяма степен зависи от шефа, който имате.
Ето защо изборът на правилния шеф вероятно е толкова важен, колкото изборът на правилната работа, кариера или партньор в живота. Някои от качествата, които правят шефовете добри или лоши, зависят изцяло от тяхната личност. Други обаче са отражение на съвместимостта между даден служител и неговия ръководител, поради което не е изключено двама работници да имат коренно различни възгледи за един и същ шеф.
За щастие винаги има нещо, което можете да направите, за да подобрите отношенията си с шефа и да избегнете конфликтите. Ето пет научно доказани техники за тази цел:
Научете се да прогнозирате поведението на вашия ръководител
Норвежците имат поговорка: „Няма такова нещо като лошо време, има само неподходящо облекло“. Ако можете да нещо, трябва да можете да вземете необходимите предпазни мерки, за да се справите с него.
В този дух повечето от мениджърите, които бихме описали като „лоши шефове“, все още показват последователен модел на поведение, включително техните лоши или нежелани навици, за които можете да се подготвите и съответно да предотвратите. Преувеличената реакция към определени коментари или неспособността да се справят с критична обратна връзка са примери за неща, които дразнещите шефове правят, точно както силният дъжд, ветровете и ниските температури са примери за лошо време. Научете се да декодирате шефа си и повечето проблеми, които произтичат от него, ще изчезнат, дори ако причината за това е, че сте успели да намалите очакванията си.
Регулирайте поведението си
Без значение колко умен и интересен мислите, че сте, не приемайте по презумпция, че другите са съгласни с вас. Без значение за колко страхотен ви смята вашия шеф, има голяма вероятност той все още да мисли, че е по-добър от вас.
От многото начини, по които можете да регулирате връзка с вашия шеф, няма по-важен начин от това да съобразите поведението си с неговите предпочитания. Това включва тривиални неща, като например изпълнението на някаква задача на база на неговите предпочитания и предложения, дори ако той ви попита за вашите виждания. От още по-голямо значение да е не правите нещо, което настина го дразни, или да казвате неща, които очевидно не му се нравят.
Приспособяването на вашето поведение към това на шефа е естественият акт, който следва от това, че сте се научили да предсказвате неговите действия. Днес ние наричаме това емоционална интелигентност, а преди просто говорехме за социални умения.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари