Няколко препоръки от експерти
Снимка: Guliver / iStock
Трябва ли да говорим за децата си на работното място?
Мненията на експертите по въпроса са диаметрално противоположни: един казва – в никакъв случай; друг – няма нищо неприемливо, ако не преминавате границата; трети – зависи дали сте майка, или баща, пише deti.mail.ru.
Психологът, специализирал по офисни отношения Джесика Прайс Джоунс, казва за BBC, че, ако смятате да градите кариера, в никакъв случай не трябва открито да споделяте с колеги детайли от личния си живот, особено такива, свързани с децата.
„На работното си място не трябва да показвате слабостите си, защото това дава шанс на останалите да ги знаят“ - подчертава Джоунс.
Вероятно това е така, но не за всички. Ако сте баща, а не майка, то разказите ви за децата ще ви донесат повече позитиви, ще ви възприемат като загрижен родител и това по никакъв начин няма да навреди на кариерата ви.
Но, ако сте майка, наративът мигновено се променя. Обсъждането в офиса на „детски“ проблеми би довел до това, че да ви приемат като слабо звено, което лесно може да бъде пожертвано по кариерната стълба.
За съжаление, подобни нагласи се потвърждават от анонимна анкета, посветена на равенството между половете, проведена от британската неправителствена организация Fawcett Society в края на 2015 година.
В допитването са участвали повече от 8000 души, включително 2500 родители с малки деца. 46% от респондентите са изразили увереност в това, че след раждането на дете, жената намалява своята работоспособност. Но същото мнение по отношение на мъжете-бащи са изказали едва 11% от участниците в анкетата.
При това една трета от запитаните смятат, че, веднъж станали бащи, мъжете започват да работят дори по-добре и повече, отколкото преди това.
Експерти от сайта Mumsnet дават на работещите майки следния съвет: „Помнете, че златното правило е: когато сте вкъщи – не говорете за работа, и по-важното, когато сте на работа, не говорете за децата през цялото време.“
Тук е мястото да се отбележи, че ключово значение в това правило има словосъчетанието „през цялото време“. Безкрайно да се говори за нещо, което малко интересува хората около вас, безусловно, е лоша идея.
Но, както мисли друг специалист по отношения на работното място, Тони Франко, да подавате на колегите дозирана информация за себе си, е много важно: „В края на краищата, на работа е нужно да създавате добри отношения, особено ако работите в екип. Няма как един друг да си имате доверие, ако не знаете човешките страни на колегата срещу вас, а отношението към децата може много да каже за един човек.“
Надя Горанова
За да станем по-добри хора, трябва да се изправим пред погрешните си представи.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари