Психологът Десислава Александрова ги разкрива
Снимка: Guliver / iStock
Всички школи в психологията, въпреки своите различия, единодушно са признали водещата роля на първата година от живота на човека за по-нататъшното му психично развитие. Тук се полагат основите за това дали той ще стане уверена или неуверена, самостоятелна, активна или пасивна личност.
Едни от най-честите предпоставки за забавяне на речта, които сме срещали в нашата практика:
1. Обслужване основно на базовите потребности на малкото, без да му се осигури опознаване на средата и общуване с близките хора.
2. Продължително използване на биберон, като основно средство за успокояване.
3. Ограничаване да пипа и да се движи свободно поради страхове на родителите да не се удари и разболее.
4. Честа смяна на хората, които се грижат за малкото.
5. Подаване на всичко, което посочи или изрази като желание, без да се казват думи и да се иска от малкото да ги повтори.
6. Предимно използване на мултисензорни и чуждоезикови играчки, детски филми и телевизия.
Разбира се, може да има и други предпоставки, които биха забавили речта на малкото, ако не се наблюдава някакво физиологично увреждане.
Затова и Българска школа по психоанализа организира семинар на тема: "Как да стимулираме развитието на речта през първата година". Той ще се състои на 17 февруари от 11:00 до 14:00 ч. във Варна.
В семинара ще се спрем на всеки един от тези индикатори, за да помогнем на родителите да разберат доколко могат да използват съвремените средства на средата, без да пречат на развитието на речта на малкото. Ще разгледаме причините за забавянето, а и начините на противодействие на този процес.
Също така ще поговорим и как родителите да си почиват, за да са пълноценни в общуването с детето.
Предварително записване на телефон: 0878 65 77 84; 0878 65 77 81 или на имейл: d.andreeva.alexandrova@abv.bg.
За да станем по-добри хора, трябва да се изправим пред погрешните си представи.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари