За други носи напрежение и умора
Снимка: Guliver / iStock
Шопингът може да е по-стимулиращ от секса, твърдят невропсихолози, цитирани от New York Post, позовавайки се на изследвания на компания за разработка на неврокомпютърен интерфейс MyndPlay.
Според тях хората могат да бъдат разделени на 2 категории. Първата включва така наречените „вдъхновени пазаруващи“. Те се стремят да купуват вещи и предмети, които подчертават тяхната индивидуалност.
Втората група обединява хора, които влизат в магазина, за да подражават на останалите или просто следват модата.
Учените стигнали до тези изводи, след като анализирали психологическите ефекти на шопинга върху човешкия мозък.
Те изследвали мозъчните гама вълни на време на пазаруване и така установили, че 84% от хората от първата група изпитват по-голямо удоволствие от шопинга отколкото по време на секс или дори от желана победа в състезание.
При втората група влизането в магазина и пазаруването оказало точно обратния ефект. То носело единствено умствено напрежение и физическа умора.
„Пазаруването е нещо много лично. То отразява онова, което всъщност представлява човек“, твърди Роб Хатрел, вицепрезидент на eBay UK .
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари