Той обаче липсва в образованието
Снимка: Guliver / iStock
Разпростирането на ученето във времето е една от най-ефективните стратегии за учене. Тъй наречената „прекъсната практика“ означава разбиване на ученето на кратки периоди. Хората учат по-лесно, когато го правят на кратки отрязъци, разпределени в дълъг период от време.
Прекъснатата практика обаче е твърде рядко използвана от студентите и преподавателите не наблягат достатъчно на нея. Вместо това, учениците са склонни да използват неефективни методи, като подчертаване, обобщаване и повторно четене.
Една високо ефективна техника, която те използват понякога, е препитването, или самостоятелната проверка на знанията чрез тестове.
„Бях шокиран, че някои от стратегиите, които студентите използват най-често – препрочитане и подчертаване – изглежда осигуряват минимални ползи за справянето с материала." – казва един от авторите на изследването, проф. Джон Дънлоски. „Дори само да заместят препрочитането с практиката на забавено припомняне, ще имат полза. Тези стратегии до голяма степен се пренебрегват в учебниците по образователна психология, по които се обучават учителите, тъй че те не са добре запознати с тях или с начина, по който да ги използват в практиката си.“
Най-тревожното е, че знаем за силата на разпределената практика от над сто години, и въпреки това хората продължават да тъпчат главите си с информация в последния момент.
Източник: PsyBlog
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари