Британско проучване в българско училище
Снимка: Guliver / Getty Images
Учени от Royal Holloway University в Лондон определиха оптималните часове, подходящи за учене на математика, пише The Daily Mail. Специалистите твърдят, че до обед е най-добре да се решават математически задачи. От друга страна, заниманията с история е добре да бъдат през втората половина от деня.
До тези изводи учените стигнали, когато анализирали статистика на успеваемостта на гимназистите в зависимост от това, по кое време изучават един или друг предмет. Оценките на учениците по математика от тестове били по-високи тогава, когато предметът бил през първата част на деня, а по история - през втората.
"Това показва, че чрез пренареждане на графици, училищата могат да подобрят резултатите на учениците", казва един от авторите на изследването Величка Димитрова, и добавя: "Подредбата на часовете по този начин не изисква инвестиция от допълнителни ресурси и може да бъде икономически ефективна намеса, която води до подобряване на академичните постижения." Изследването беше представено на годишната конференция на Кралското общество по икономика, проведено в Университета в Бристол.
Наблюденията на учените се провели в едно от българските училища и продължили девет години. Специалистите се надяват, че изследването им ще се окаже полезно за съставянето на ученическите и студентските графици на занятията занапред.
Надя Горанова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари