Три хитрини могат да ви помогнат в това трудно начинание
Потърсете причината за намаления интерес към ученето.
Снимка: Shutterstock
И идва момент, когато ученикът просто спира да учи. Или по-скоро неглижира ученето максимално.
Няма как да не забележите това. И не само по оценките му, които започват да падат драстично.
И в случая изобщо не говорим за тийнейджъри. Това може да се случи дори на най-малките ученици.
Да, основната и обикновено най-честата причина за неученето е именно намаления интерес. И обикновено засяга конкретни предмети, не всички.
Обяснението за него може да се крие както в безинтересната за детето тематика (в крайна сметка не всички обичат да решават задачи или се вълнуват от географските пояси), така и от скучно поднесената информация.
Ако обаче малчуганът спре да учи по всичко, тогава може да потърсите и друга причина за поведението му.
Той може да се чувства потиснат в новото училище, да е подложен на тормоз от страна на съученици или просто да е влюбен.
Която и да е причината за неученето, важно е да вземете мерки навреме.
Щом забележите, че детето вече не учи, първо опитайте да откриете точната причина за това.
Ако причините са от психологическо естество, разговорите и търпението от ваша страна, или специализирана намеса (когато това е необходимо), ще помогнат да излезе от тази временна криза.
Когато обаче просто не му допада тематиката или в училище не успяват да грабнат вниманието му по даден предмет, може и сами да помогнете по следните 3 хитри начина:
1. Потърсете информация в интернет, която да бъде по-интригуваща и вълнуваща за неговата възраст по съответния предмет. Покажете му я и заедно обсъдете дали може да е вярно или не. След което опитайте да откриете истината в неговите учебници или записки в час.
2. Гледайте филми на тази тема. Но не документални, защото могат да му се сторят твърде скучни. Изберете някое по атрактивно заглавие, което да възбуди приключенския му дух, след което говорете по провокираната тема, място или исторически период.
3. Предложете книги по дадения предмет, които описват събитията или нещата по малко по-занимателен начин. Може и да не отговарят точно на историческите данни или законите на физиката, но после заедно бихте могли да проверите къде авторите на книгата грешат и в което са били максимално точни.
Соня Димова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари