Британски учени изследват мозъчната активност при съвместни занимания
Снимка: Guliver / iStock
Проучване на британски изследователи доказа какво се случва в процеса на обучение в ранна възраст между детето и майка му.
Екип психолози под ръководството на Сам Вас от университета на източен Лондон наблюдавал 20 майки с деца до 1 година.
В хода на проучването те играли заедно или пък децата оставали насаме с играчките си. Така учените установили, че малчугани, които се занимават самостоятелно, имат по-добър контрол на вниманието.
Присъствието на майката пък, разсейва детето.
Когато обаче малчуганът играе заедно с майка си, той се съсредоточава върху играчките, по същия начин както и тя. Учените се на мнение, че това се случва защото, съвместната игра заостря вниманието на майката, а това на свой ред се отразява и на детето, пише списание списание PLOS Biology.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари