Поведението на малките е свързано с първите умения по математика
Снимка: Getty
Учeни изследват как децата си поделят играчки или сладки с други връстници и доколко поведението им е свързано с познаването на числата, работната памет и когнитивния контрол.
Така те установили, че уменията за изчисление са най-важният фактор за това дали детето ще отсъпи и ще даде играчката на свой връстник.
Надя Черняк, един от изследователите по проекта, обяснява, че
това е първото проучване,
което разглежда връзката между желанието ,способността за споделяне и първите математически умения – каквото е броенето.
“ Наблюдавахме деца на възраст между 3 и 5 години. И разбрахме, че причината много от тях да не обичат да споделят вещите си, е че все още не умеят да броят“, каза Черняк.
Например, ако имат пет дъвки и ги помолим да дадат на друго хлапе една от тях, те не биха могли да разберат, че пак ще имат 4, ако се лишат от една.
Така че способността да брои е умение, което детето трябва да развие, за да започне да споделя с другите.
В тази възраст децата
нямат понятие за „половинки“,
така че разделянето на нещо по равно, за да е справедливо, е неразбираемо за тях. И родителите се сблъскват с тяхната съпротива, когатоим предложат нещо да бъде разделено. Когато децата се научат да броят, стават различни и по-щедри, убедени са учените.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари