Мис Бори, главен учител: Даваме възможност на всяко дете да се развива със собствена скорост
Мултинационалната среда учи децата на толерантност и на умението да създават приятели, снимки: АВС Kinder CareCentrе
АВС е специално място, общност на родители и учители, обединени от любовта си към децата и грижата за бъдещето им. Мултинационалната среда учи децата на толерантност към различния и на умението да създават приятели където и да се намират, като по този начин се възпитаваме като граждани на света.
Разискваме образованието на тези, които образоват, с Боряна Георгиева, главен учител в един от филиалите на АВС Kinder CareCentrе в столичния кв. „Драгалевци“. Мис Бори, както я наричат всички в детската градина, има бакалавърска степен по педагогика на масовата и художествената комуникация и е участвала в стажантски програми в различни медии, една от които към Българското национално радио (радио „София“).
Мис Бори се присъединява към екипа на АВС през 2011 г. на позицията асистент, три години по-късно бива повишена на учител, а през септември 2016 г. става и главен учител.
Мис Бори, детските градини на АВС Kinder Care Centre следват британски образователни стандарти. Как точно става осъществяването им в академичния процес?
АВС Kinder Care Centre не само следва британските образователни стандарти, но е и член на британски образователни институции, а учебните програми, по които работим, са изцяло британски и специално разработени за деца от мултикултурна среда. Изборът ни на учебни програми не е случаен, тъй като обучението при нас е изцяло на английски език и работим с деца от различни националности. Нашите центрове са средище на интернационална култура. Имплементирането на стандартите в академичния процес става посредством разработен и утвърден учебен план.
Всички заложени в обученията активности са водени от опитни професионалисти с много сериозна подготовка. Разработена и внедрена е система за измерване прогреса на децата, която подпомага индивидуалните задачи във връзка с развитието им. Фокус за екипа е не само академичното развитие на нашите малки питомци, но и развитието на различни социални умения, така необходими за бъдещото развитие и реализация на децата.
Съвременните теории в обучението подкрепят т.нар. multiple intelligence за развитието, на които педагогическият екип посвещава всекидневните си занимания с децата, използвайки музика, ролеви игри, експерименти, различни артистични подходи като куклен театър, игри на маса, мултимедия, посещения извън пределите на градината, така че по едно и също време се развиват няколко умения и са заети няколко сетива.
Има ли задължителни изисквания при адаптирането на британските програми у нас?
Винаги има задължителни изисквания и стандарти, които се следват, когато говорим за интернационални образователни институции и мултикултурна среда.
На първо място са безопасността и здравето на децата. За развиване на компетенциите и знанията по тази тема всеки член от екипа минава курс по закрила на детето (Child Protection Policy). И веднага след безопасността и здравето на всяко дете задължителни изисквания на британските програми за адаптирането им у нас са отличната академична подготовка, съчетана с разнообразни извънкласни дейности, каквито ние предлагаме, безопасна среда и добра дисциплина, както и толерантност към различията и респект към околните.
Индивидуалното развитие на потенциала на всяко дете е наша основна задача и всеки член на учителския екип полага усилия в тази посока.
Разкажете повече за задължителните курсове на обучение, които преподавателите в АВС покриват? Как точно те подобряват уменията на педагозите?
Всеки член на екипа минава определен набор задължителни и други избираеми курсове. Те са с разнороден характер и засягат теми като закрила на децата в процеса на обучение; закрила на децата от различни видове тормоз; респект към различията; здраве, хранене, хигиена и сигурност; критерии за подбор на учителски екипи.
Курсовете имат за цел изясняването на съвременните тенденции в предучилищното образование, а това е задължително знание за екипите на АВС. Те подлежат на постоянно подобрение и допълване от британското Министерство на образованието и са абсолютно задължителни за хората, работещи в тази сфера.
Интернационалният характер на работата във веригата от детски градини АВС изисква ли специфични подходи на работа с децата?
АВС вече повече от 10 години е дом за деца от много различни краища на света. Обучението е чуждоезиково – изцяло на английски език, и това има своите специфики.
Имаме добрата практика да даваме възможност на всяко дете да се развива със собствена скорост, но обичайният срок за изграждане на комуникация на чуждия език е два-три месеца. След този период се обръща особено внимание на обогатяването на речника, свързан най-вече с темите от британската програма, по която работим.
Толерантност и респект към различията – какви са механизмите, с които те се гарантират в детските градини?
АВС е място за семейства с различни националности, религии, облик и култура. Нашите възпитаници от най-ранна детска възраст биват възпитавани да приемат различията и да са толерантни към тях. Ние вярваме, че това е изключително важно за изграждане на техния характер в една мултикултурна среда. Честването на различни празници подсилва мултикултурната атмосфера в Центъра, празници като Коледа в различните държави, Пурим, Деня на благодарността, Хелуин и други карнавали.
Източник: Сп. "Мениджър"
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари