Защото продължават да я преследват с предложения за покупки, ориентирани към майките
Снимка: Shutterstock
Видеоредакторът в Washington Post Джилиан Брокел губи детето си в осмия месец от бременността, но след това продължава да е тероризирана от реклами за щастливо майчинство в социалните мрежи. Брокел се опитвала да излезе от депресията след това, но й било още по-трудно, заради рекламните съобщения, ориентирани към майките. Те я преследвали във Facebook, Twitter и Instagram. Предлагали й сутиени за кърмене, музикални дискове за по-лесно заспиване на бебето и колички-трансформъри. Тя се опитала да блокира обявите чрез бутона "няма отношение към мен". Но алгоритмите показвали, че тя вече би следвало да е родила, и започвали да й предлагат реклами, разчетени според потребностите на бебето.
"Най-болезненото е загубата на детето ми, но връщането в социалните мрежи се оказа още една драма, поради рекламите", казва Джилиан. В добавка тя получила на мейла си писмо от компания, която се занимава с кредитен мониторинг - предлагали й да регистрира детето си в системата. По нейните думи, това преляло чашата и тя написала открито писмо до компаниите, които я тормозят по този начин. И ги попитала - защо, ако са наясно, че е бременна, не знаят, че е загубила детето си. Посланието й, публикувано в Twitter, стана вирусно.
Компаниите, към които тя се е обърнала, реагират на историята й. Шефът на рекламната дирекция на Facebook изразил съчувствие към нея и я посъветвал да се възползва от функцията за блокиране на реклами, които носят послание, потенциално болезнено за ползвателя. От Twitter заявили, че ще се постараят да подобрят алгоритмите си така, че хората да получават по-адекватно съдържание в това отношение.
Източник: deti.mail.ru, превод: Надя Горанова
Шер и Грег Олман на обложка на албума им „Allman and Woman“ през 1977 г. в Лос Анджелис. Снимка: Getty
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари