Това сочи скорошно проучване за потребителските навици и предпочитания у нас, проведено от Danone
При по-младите поколения се наблюдава все по-голям ръст на предпочитанията към храни на растителна основа.
Снимка: Данон България
44% от българите считат екосъобразността и опазването на планетата за важни фактори при избора на хранителни продукти. Това показва скорошно проучване на Danone, проведено през м. март 2024 г. Близо една четвърт от анкетираните (28%) споделят, че поне от време на време заменят някои храни от животински произход с алтернативи на растителна основа. При по-младите поколения се наблюдава все по-голям ръст на предпочитанията към храни на растителна основа пред тези от животински произход, като на най-голям интерес се радват напитките на растителна основа. Едва 7% от участниците в проучването са заявили, че са вегетарианци, вегани и флекситарианци, а 69% – че не спазват никакви диети.
Проучването разкрива различни интересни детайли.
Снимка: Данон България
Близо 25% от анкетираните българи консумират растителни продукти поне веднъж седмично. При над 40% от хората на възраст между 18 и 24 г., основната причина за това е вкусът им, а за една трета –са ползите за здравето. Цялостната статистика за потребителите от всички категории в България показва, че за над 50% ползите за здравето са основната причина при избора им на продукти на растителна основа, за 35% – това е вкусът, а за 14% е положителното въздействие върху планетата.
Проучването разкрива още интересни детайли, като това, че хората най-често консумират растителни напитки за закуска или като част от междинните им хранения. 20% от потребителите съчетават растителните напитки най-често с кафето си, 16% ги пият самостоятелно, а 15 % ги използват за десерти.
Любомир Спасов, изпълнителен директор Данон България, коментира: „Когато обмисляме какви нови продуктови иновации да предложим на нашите потребители, вкусът, здравословните ползи, както и грижата за опазване на околната среда са ключовите фактори за нас. Щастливи сме, че нашата марка Alpro е една от най-предпочитаните на пазара в това отношениe, като тя се развива с много бързи темпове през последните години предлагайки много и различни начини за конiумация на продукти на растителна основа“.
Alpro е част от портфолиото на Danone от 2019 г. и предлага на българските потребители разнообразие от продукти на растителна основа (ядкови, оризови, соеви) – от напитки, десерти и ферментирали продукти до продукти за готвене. Продуктите на растителна основа са бъдещето на разнообразната диета, на балансираното хранене и на отговорната консумация с грижа към околната среда.
Проучването изследва и склонността към спазване на диети и хранителни навици у българите. Две трети (69%) от репондентите казват, че не спазват определена диета. Тези, които го правят (31%), следват различни режими – от нисковъглехидратни до безглутенови. Флекситарианците са едва 2% от населението, а други диети на растителна основа са още по-малко популярни в страната. Любопитен факт във връзка с наближаващите празници е, че постът преди Великден е по-малко спазван в България, отколкото в съседни страни като Румъния и Унгария – едва 19% постят под някаква форма.
Danone е водеща глобална компания за храни и напитки, работеща в три здравословни, бързо развиващи се и модерни категории: Основни млечни и растителни продукти,
Води и Специализирано хранене. С дългогодишна мисия за осигуряване на здраве чрез храна за възможно най-много хора, Danone има за цел да вдъхнови по-здравословни и устойчиви практики за хранене, като същевременно се ангажира да постигне измеримо хранително, социално, обществено и екологично въздействие.
Danone определи своята Renew стратегия за възстановяване на растежа, конкурентоспособността и създаването на стойност в дългосрочен план. С над 96 000 служители и продукти, продавани на над 120 пазара, Danone генерира €27,7 милиарда продажби през 2022 г. Портфолиото на Danone включва водещи международни марки (Actimel,Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, сред
други), както и силни местни и регионални марки (включително Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos и Silk). Компанията е листвана на Euronext Paris и OTCQX чрез ADR (Американски депозитарни разписки), Danoneприсъства и във водещите индекси за устойчивост, включително тези, управлявани от Moody's и Sustainalytics, както и Ethibel Sustainability Index, MSCI ESG Indexes, FTSE4Good Index Series, Bloomberg Gender Equality Index и Достъпът до хранене Индекс. Амбицията на Danone е да бъде сертифицирана от B-Corp на глобално ниво през 2025 г.
DANONE в България е представена от „Данон Сердика“ АД, която е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др. чрез марките си Активиа, Актимел, Данонино, Алпро, На баба, Yopro, Фантазия, Данет. Мисията на DANONE като компания е да осигури здраве чрез своите продукти на възможно най-голям брой хора в целия свят, следвайки визията си за „Една Планета. Едно Здраве.“ (One Planet. One Health).
В състезанието могат да участват смесени отбори с деца от 3. до 5. клас от едно училище.
Снимка: Книговище
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари