Снимка: Shutterstock
"... Децата се раждат, без да са наясно, че не е редно да се драска по стените. Те научават къде точно могат да изразяват артистичните си умения, когато родителите им с много постоянство започнат да ги приучват къде е най-удачно да рисуват, а после да оценяват усилията им, щом малчуганите следват инструкциите им, или пък да отбелязват последствията, когато правилата не се спазват.
Същевременно децата имат свои собствени нужди, желания и чувства, повечето от които трудно са в състояние да изразят. През първите пет години от живота им те се борят да се превърнат в независими човешки същества и се бунтуват срещу факта, че се налага да бъдат „отглеждани“ от по-възрастни хора.
Крайните цели, които родителите си поставят за децата си в предучилищна възраст, всъщност са непосредствените цели, стоящи пред самите тях — самоконтрол и независимост."
Джери Уайкоф, Барбара Юнел из "Как без крясъци и шамари да приучим детето на дисциплина"
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари