3-годишните по-бавно трупат речников запас
Снимка: Guliver / iStock
Британски учени съветват родителите да не купуват на малките деца книжки, в които картинките са прекалено много.
Екип от университета в Съсекс установи, че многото илюстрации затрудняват усвояването на нови думи, съобщава UPI.com.
В експеримента взели участие 3-годишни деца. Психолозите всеки ден им четели книжки с по 1 или повече илюстрации на всяка страница. Като картинките запознавали хлапетата с нови думи.
Когато на страницата имало само една илюстрация, децата усвоявали два пъти повече нови думи, в сравнение с книжките, в които на всяка страница имало по две и повече картинки.
След това по време на четенето, учените с жестове насочвали вниманието на децата към определени картинки, преди да им прочетат историята. И тогава хлапетата успели да научат повече думи, въпреки че на страниците също имало повече илюстрации.
„Експериментът ни потвърждава теорията, че усвояването на нови знания зависи от това колко сложна е задачата. И, когато не затрупваме от веднъж детето с информация или като го насочваме към точната информация, то може да научи повече думи“, обяснява Зое Флак, ръководител на екипа.
Мона Василева
Чрез игра с детето може да бъдете полезни и за някои важни умения за неговото развитие.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари