Интернет навиците на българските ученици

Децата в VI и VII клас са онлайн между 1 и 2 часа всеки ден, момичетата стоят по-дълго

31 Март 2017 г.
Интернет навиците на българските ученици

Снимка: Guliver / iStock

125 СУ „Боян Пенев“ сподели резултатите от своята инициатива „Интернет навиците на българските ученици“.

Според изследването 48.8% от 328-те анкетирани възпитаници на училището между 11 и 14 години отделят 1-2 часа в интернет всеки ден, 23.2% сърфират между 3-4 часа, 14.6% - по-малко от един час, и 13.4% - повече от 4 часа. Прави впечатление, че момичетата прекарват по-дълго време в интернет – 59% от тях ползват световната мрежа повече от 4 часа всеки ден, докато момчетата са в нея между 3-4 часа (55%).

Има ли влияние родителският контрол?

Общо 46% от всички анкетирани ученици споделят, че родителите им упражняват контрол, докато сърфират в интернет. Той е по-изявен при момичетата (53%), докато повечето родители на момчета (54%) не следят какво правят те в интернет.

В същото време влиянието на родителския контрол е най-осезаемо при момичетата, които ползват интернет повече от 4 часа дневно – 74%, докато най-контролирани са момчетата, които са онлайн между 1-2 часа всеки ден (52%).

„Дълбоката мрежа“ и българските ученици

На въпроса дали знаят какво е „дълбока мрежа“ 41% от анкетираните ученици отговарят положително, като момчетата са по-запознати с нея (59%). От тези, които знаят какво е „дълбока мрежа“, 43% споделят, че вече са я използвали с различни цели, като момчетата са най-честите ѝ потребители (52%).

„Направихме тази анкета предвид постоянното модернизиране на нашето училище, включително с дигитални инструменти, за да разберем по-добре интернет навиците на възпитаниците ни. Резултатите недвусмислено показват, че въпреки положителното влияние на технологиите, всички ние – учители, деца и родители, трябва да намерим иновативен подход и да вземем превантивни мерки, за да предпазим подрастващите и себе си от скритите заплахи в онлайн пространството“, коментира Ирена Анастасова, директор.

Резултатите от анкетата също показват, че по-голямата част от момчетата, които знаят какво е „дълбока мрежа“ (64%), изкарват дневно между 3-4 часа в интернет, докато най-запознатите с темата момичета сърфират повече от 4 часа (57%). 12-годишните ученици влизат в „дълбоката мрежа“ най-често (60%), следвани от 13-годишните (31%) и 14-годишните (9%). Най-малките ученици на 11 години никога не са я ползвали.

Може да научите повече за 125 СУ „Боян Пенев“ на адрес www.sou125.com и във Фейсбук страницата на училището www.facebook.com/125sou.

Новини

Момчетата по-зависими от интернет игри

Да поговорим

Как да предпазим децата от опасностите на интернет

Образование

Какво се случва, когато децата прекарат 8 часа без интернет

Здраве

Все повече деца зависими от интернет

Още от

Много фактори могат да провокират алергия по време на бременността.

Снимка: Shutterstock

Алергии и астма по време на бременност

Някои хора се дразнят дори от най-слабия шум – не ги съдете!

Снимка: Shutterstock

Чувствителност към шумове: как да облекчите мизофонията

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Има полезни начини да подобрим представянето на детето в училище.

Снимка: Shutterstock

Момиченце подрежда къщата за куклите. Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Има полезни начини да подобрим представянето на детето в училище.

Снимка: Shutterstock

Образование

10 неща, които подобряват ученето в училище

Доказано от учените: Ето какво помага на децата да повишат своя успех

Момиченце подрежда къщата за куклите. Снимка: Shutterstock

Мнение на специалиста

С играчките детето пресъздава различни житейски ситуации

То показва не само това, което вижда, но и личния си опит: какво научаваме

Майка, която се държи за главата. Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Как да реагирате на детските кризи

След всяка от тях, хлапето пораства ( част II)