Има пряка връзка между тона на преподавателя и усвояването на материала
Снимка: Getty
Гласът на учителя пряко влияе върху мотивацията на учениците. Колкото и да ви се струва, че строгият тон ги държи децата нащрек и стимулира учебния процес, това не е така. В действителност се оказва, че авторитарният учител буди съпротива.
Учените изследват 250 деца на възраст от 10 до 16 години. Те били помолени да слушат информация, записана с различни гласове и интонация. След това учените проверили какво са научили децата. Така стигнали до извода, че по-спокойният и приветлив глас на преподавателя помага за запомняне на материала.
Проучването им е публикувано в British Journal of Educational Psychology.
Учените допускат, че когато децата чуят контролиращ и строг глас, те автоматично блокират очакванията си за сътрудничество с този човек. Те контактуват по-малко с прекалено строгия учител и често имат желание за съпротива и бунт.
В резултат на това детето не се обръща за помощ към учителя, дори когато това да се налага.
Освен това, строгият тон се възприема негативно от учениците – като натиск и насилие и пречи на разбирането на материала.
Докато неутралният и доброжелателният тон е подходящ за учебния процес и стимулира усвояването на материала.
„Често мислим какво казват учителите на своите ученици, но рядко говорим за това как го произнасят, с каква интонация. Оказва се, че тонът на гласа, който учителите използват, наистина има значение“, обобщава професор Силке Паулман, който ръководи проучването.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари