Как да се справите с опасното прегаряне в стремежа си към успех
Снимка: Shutterstock
За предприемачите стресът, тревожността и прегарянето не са чужди. В сравнение с повечето хора обаче те разполагат с по-добри инструменти за справяне с тези предизвикателства. Базираният във Вашингтон психотерапевт Пол Шийзли, който редовно съветва политици и мениджъри, има няколко съвета за създаване на по-добър баланс между професионалния и личния живот:
Отървете се от лошите навици
Първата стъпка е в осъзнаването на това, че някои механизми за справяне със стреса могат да бъдат нездравословни и дори да саботират собственото ви представяне. Лошите навици, сред които отлагането и злоупотребата с алкохол и наркотици, завършват с един и същи резултат – забавяне на напредъка и успеха. „Това са временни мерки, които не са устойчиви. Тъй като това, което всъщност правят, е да ни разсейват от стреса и тревожността, те не помагат за разрешаването на самите проблеми“, обяснява Шийзли.
Какво помага за тази цел? Създаването на добри навици, сред които поддържане на здравословна диета, отделянето на време за физическа активност, почивки и пълно изключване от работата. Тези навици подобряват физическото здраве, което се пък подкрепя психичното здраве.
Напредвайте с малки стъпки
Разбира се, по-лесно е да кажете, че ще правите нещо здравословно, отколкото да предприемете реални мерки за реализиране на тази цел. По тази причина Шийзли казва, че поемането на ангажимент за създаването на едно по-добро „аз“ е задължително. Освен това, този ангажимент може да бъде разделен на отделни постепенни стъпки.
Може би имате възможността да поемете ангажимент, че няма да приемате телефонни обаждания или да отговаряте на имейли след определен час, изграждайки солидна граница между професионалния и личния живот. След този час нищо не трябва да може да откъсва вниманието ви от времето, което прекарвате с вашето семейство или с някакво хоби. „Способността да начертаете граници определено е част от процеса“, обяснява Шийзли. С течение на времето балансът между работа и личния ви живот може да стане по-добър, което да ви позволи да поемете още по-амбициозни ангажименти, знаейки, че ще можете да ги спазите.
Споделете чувствата си
Не е необичайно за един лидер да се нагърби с твърде много задължения. Когато това се случи, ангажиментите към собственото ви здраве са сред първите неща, които остават на заден план, казва Шийзли. „Те са твърде претоварени и лесно забравят за психичното здраве. Много хора се озовават в подобна ситуация“, категоричен е той.
По тази причина е много важно да има човек, с който да можете да разговаряте. Въпреки че можете да потърсите професионална помощ от терапевт като Шийзли, той казва, че е добре да отделяте повече време за вашите приятели и ако ментори, ако имате такива. „Много е важно да можете да се свържете с някого и да кажете: „Хей, знаеш ли… Мисля, че имам нужда от помощ“, казва той.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари