Списъците всъщност са нещо много полезно точно за това
Снимка: Shutterstock
PR директорката на Buffer Хейли Грифис признава, че не може да си представи без списъци и ги използва по различни начини.
„Аз съм човек, за когото списъците са жизненоважни. Всеки ден правя списъци със задачи в Todoist. Отделно, поддържам и постоянен списък с цели“, казва тя.
Сред групите със списъци, които съставя, са т.нар. „кариерни списъци“. В тази група има пет вида списъци, които води от няколко години, като всички те по някакъв начин са свързани с кариерата ѝ.
Съхранява ги в Evernote в папка „Кариери“ и се позовава на тях, когато в работата ѝ се извършва оценка на служителите или когато се подготвя за повишение.
Ако и вие обичате да правите списъци, можете да пробвате някои от тях!
1. Кариерни постижения
Може би най-важният и най-лесният списък, който според Грифис всеки трябва да направи, е този с кариерни постижения. В нейния списък има общи данни за годината, както и за всяко тримесечие.
„Харесва ми да разбивам списъка по тримесечия, но можете да създадете своя, както искате. Например, ако представянето на служителите се оценява два пъти годишно, тогава може да има смисъл да се раздели този списък на блокове от шест месеца“, обяснява тя.
Този списък не трябва да бъде твърде подробен. Нейният е от няколко точки с по няколко подсещащи думи за ползване, когато дойде време да се позовава на тях в процеса на оценяване.
2. Бележки по оценката на изпълнение
„Това са нови бележки за мен, но те вече се доказаха като наистина полезни. Започнах да водя всичките си бележки за изпълнението в един документ. Преди, в нашата компания не оценявахме служителите, но сега го правим редовно. Обикновено получавам обратна връзка за ефективността по имейл и след това ги обсъждаме с моя ръководител. Така че вместо да оставя тези бележки във входящата си поща, ги премествам в Evernote, за да мога следващия път, когато обсъждаме резултатите ми, да прегледам бързо бележките от последния път и да видя какъв напредък съм постигнала“, разказва Грифис.
Тя прави и така наречените 360-градусови оценки, където анализира резултатите си и тримата колеги, с които работи най-тясно. Те пък анализират нея. Всичко това се прави анонимно чрез CultureAmp.
„Правим този анализ веднъж годишно и аз добавям тези подробности към бележките си, тъй като те са полезни при оценката на ефективността“, категорична е Грифис.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари