Емоционалната интелигентност прави хората по-малко арогантни и агресивни
Снимка: Shutterstock
Темата за емоционалната интелигентност набира все по-голяма популярност. Не може да обвинявате множеството автори, които искат да пишат за нея, нито пък десетките консултанти и учители, които искат да запознаят лидерите в бизнеса с нейните принципи.
Емоционалната интелигентност (EQ) е гореща тема, тъй като тя прави работното място по-добро.
Макар че коефициентът на интелигентност (IQ) със сигурност е добър показател за това дали човек ще бъде успешен в своята работа, емоционалната интелигентност е онзи фактор, който може да помогне да умните лидери да управляват конфликтите, да навигират по сложния политичекси пейзаж и да поддържат служителите си ангажирани, докато постигат резултати и развиват кариерата си.
Има много причини да се стремите към изграждането на култура на работа, в която емоционалната интелигентност има приоритет.
Работата в екип е по-ефективна
Хората общуват по-ефективно помежду си, ако са отделили повече време за развитието на емоционалната си интелигентност.
Те са по-склонни да споделят собствените си виждания и разбирания и да са по-отворени към чуждите идеи.
Доверието расте
Емоционалната интелигентност прави хората по-малко арогантни и агресивни. Това означава, че те започват да се вслушват повече в думите на другите и вземат предвид тяхното мнение при вземането на решение.
Това помага за изграждането на взаимно доверие между отделните членове на екипа, както и между служителите и техния ръководител.
Служителите стават по-устойчиви
Пандемията от COVID-19 донесе със себе си огромни промени и смущения. Те, от своя страна, донесоха страх, безпокойство и хаос.
Служителите с добре развита емоционална интелигентност обаче могат да се приспособят към всичко и да преодолеят първоначалното неудобство от новото нормално.
Хората са позитивни дори в трудните моменти
Високата емоционална интелигентност помага на хората да запазят спокойствие и да гледат на нещата през позитивна призма, дори когато ситуацията е меко казано тежка.
Тя им помага с трудните разговори и споровете с колеги и клиенти.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари