Признаването на грешките е фактор, който увеличава доверието във вас
Снимка: Shutterstock
Хвалите ли вашите колеги за добре свършената работа? Колко често? Когато работите в екип, отдавате ли нужното признание за усилията и заслугите на другите?
Истината е, че ние прекарваме по-голямата част от времето си на работното място, и въпреки това често се държим с хората, които срещаме всеки ден, като с непознати. Имайки предвид всички разговори, които завързваме в рамките на работния ден, има няколко фрази, които могат да ни помогнат да спечелим доверието и уважението на нашите колеги, стига да се научим да ги казваме по-често.
Ето осем от тях:
1.„Вината в този случай е моя.“
Една от най-характерните черти на токсичните работни места е неспирната размяна на обвинения и сочене с пръст. Прехвърлянето на вината на тези места е неразделна част от ежедневието. Когато обаче става въпрос за компании, които имат фирмена култура, базирана на поддържане на почтено и отговорно поведение, признаването на грешките е фактор, който може да увеличи доверието на другите у вас.
2. „Справи се страхотно с това оплакване на клиента.“
Когато хвалите хората за техни конкретни действия или навици, вие укрепвате културните норми, които правят компанията ви успешна и я превръщат в приятно място за работа.
3. „Имам нужда от твоя съвет по този въпрос.“
За съжаление все още има много хора, които споделят виждането, че търсенето на помощ е признак на слабост. Това няма как да е по-далеч от истината. Проучванията показват, че хората, които често търсят съвети, се приемат за по-компетентни и знаещи.
4. „Вярвам напълно в твоята преценка.“
Изграждането на доверие е двустранен процес. Когато вие покажете вяра в решенията на хората от вашия екип, те ще бъдат по-склонни да ви върнат услугата и да ви подкрепят във важен за вас момент.
5. „Нямаше да се справя без твоята помощ.“
Това е чудесен начин да благодарите на някой, които е положил големи усилия, за да ви помогне в труден момент, особено ако това е допринесло за подобряването на вашата репутация сред всички. Още по-добре е ако имате възможността да покажете признателността си по публичен начин, така че всички да разберат за заслугите на вашия колега.
6 „С какво мога да помогна?“
Тази фраза е особено полезна, когато работата в офиса е наистина натоварена и всичкигонят крайни срокове. Тя демонстрира готовност да превърнете емоционалната подкрепа в реални действия, които да смъкнат част от товара, с които са се нагърбили вашите колеги.
7. „Разбирам притесненията ти. Нека помислим заедно по въпроса и да направим по-добър план.“
Съпричастността винаги носи положителни точки при изграждането на добри взаимоотношения. Когато демонстрирате, че цените мнението, чувствата и времето на вашите колеги, вие печелите по-лесно тяхното доверие и намирате компромисни решения, които да бъдат приемливи за всички заинтересовани страни.
8. „Работата ми с теб е изключително освежаващата и приятна.“
Вербалната похвала е едно почти изгубено изкуство в традиционните бизнес среди. Въпреки това, проучванията показват, че откровените похвали, фокусирани върху личността на другия човек, насърчават лоялност и ангажираност в екипната работа.
Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Уравновесените личности прекарват достатъчно време не само със самите себе си, но и със семейството, приятелите или партньора си.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари