Постът ѝ събра мощна подкрепа и одобрение
Снимка: Guliver / iStock
Домашното обучение, с което родителите по цял сват се сблъскват тази година, за много се оказа трудно изпитание. Налага им се не само да работят онлайн, но и успоредно с това да са учители на децата си. Пак по принуда.
Една смела майка открито заяви, че няма да учи със своето дете, и ето защо е права.
Известната археоложка и египтолог Сара Паркек публикува серия от постове, за да обясни защо е решила да се откаже от домашното обучение. Само за броени дни постът стана вирусен, пише Boston Globe.
„Наложи ни се да напишем писмо, за да съобщим на учителката на нашия син (любящ, добър, грижовен), че ние няма да посещаваме „виртуалния клас“ и, че синът ни е приключил своето обучение в първи клас. Не можем да се справим с това безумие. Оцеляването и щастието на детето ни сега са най-важни. И не смейте да давате съвети и препоръки“, написа тя.
А ето и още от поста ѝ.
„Ние със съпруга ми сме на пълен работен ден, аз ръководя благотворителна организация, имам мащабен проект в Египет, а също така и платформа за проследяване разпространението на Covid-19. Така че щастието на нашето дете е по-важно, от някакви идиотски математически задачи.
Освен това аз готвя, координирам чистенето, работя в градината и още е още .. (впрочем съпругът ми върши половината от всички задължения по дома, защото ние сме отбор).
Така че само мисълта за домашно обучение ми предизвиква позиви за повръщане.
Синът ни много чете. Много играе. Ние му четем и разговаряме с него. Имаме приложение, в което той избира книгите, които иска да прочете. Гледаме филми всяка вечер. Той играе в Playmobil с моя мъж (занимание, което чудесно развива въображението).
Ние искаме от карантината нашият син да излезе щастлив, а не дълбоко емоционално травмиран (животът така и така ще му го осигури)."
Постът на Сара събра над 36 хиляди лайка и почти 2,5 хиляди коментари. Мненията в Twitter се разделиха полярно.
Повечето поддържаха позицията на Сара, споделяйки своите трудности и неодобрение към домашното обучение ( несъвършенството на системата, твърде много домашни, невъзможност да се справят с всичко).
Много учители също одобряват подхода на Сара и съветват да се отделя повече време на детето, на неговото емоционално състояние и на позитивните емоции.
Постът ѝ срещна естствено и неодобрение. Имаше и такива, които остро я критикуваха, че поставя работата си и личните планове по-високо от това да се занимава и да учи с детето.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари